Sv: Betalt för riskerna - intressant fråga
(Läst 1 089 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Hej Pär ,nej jag har inte haft tillfälle att läsa boken men ska givetvis göra det när tillfälle ges,
För att återknyta till dom utdrag ur boken du gjort ,tex att efter jobbat i månader i sträck ,bli hämtad och tas i drift sas igen ,visst pengar ,påtryckningar osv ,men man har trots allt ett ansvar mot både sig själv samt eventuell familj ,förmodligen tankeförmåga att begripa att det inte går att jobba på det viset,och tillika begripa det i tid,hoppa av och ägna sig åt annat,
Då jag jobbade på oljeinstallationerna ,och då med undervattensmontage respektive demontage an roterbara positionerings trustrar ,vet jag aldrig att jag såg några sjuka eller utarbetade dykare,däremot regorösa säkerhets föreskrifter,
säkerhetsgenomgångar med alla inblandade parter före varje undervattensoperation oftast styrda samt av tex Lloyds ,nu ska tilläggas att detta var inte djupare än ca 20-30 meter oftast inte på location utan i fjordarna i skyddat vatten ,men även har det utförts på location utanför Hebriderna men 400
meters djup under tex FPSO Foinaven.
Hälsningar från ett 35 graders Venezuela
Ulf
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: