Reklam, smygreklam, och smyg-smygreklam.
(Läst 1 647 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Krutröken har nyss skingrats efter debatten om “smygreklam” i forumet. Debatten har förts både ”man till man” privat och i forumet, och även utanför.
Jag har läst och tar till mig dom kritiska åsikter som finns mot mitt sätt att ”produktplacera” nya intressanta produkter i forumet, och lovar härmed att vara mera försiktig ( cross my heart) .
Samtidigt finns ett motsatsförhållande och läsare som vill se ny aktuell information!
Till sist vill jag lugna alla oroliga. Jag har inte tjänat några pengar på ”smygreklamen” och dom kunder vi jobbar intensivast med i dag och som svarar för 95% av vår omsättning , är inte sådana som läser Internetforum, utan dom kommer genom mitt intensivt arbete med Internet som medium och marnadsföringskanal med början 1997 fram till i dag, och vidare, och sätten är många att utan att betala, att komma högst eller i varje fall på första sidan när någon söker på dom produkter jag jobbar med. ( vilket fungerar, eller hur)
Det jag vill ta upp är Smyg-smygreklam!
Ett företag, organisation, privatperson använder det genom att någon att ta upp en fråga i forumet var man kan hitta en specifik produkt eller tjänst.
Snabbt som blixten, kommer det förslag på lämplig produkt med både direktlänk och priser, eller liknade direkt marknadsföring.
Måste erkänna att även jag fått länkning i formen av ”tipsare” men helt utan att jag påverkat eller föreslagit något sådant, eller ens känt till det. Men jag vet fall där det varit både avsiktligt, och planerat, och ni kan se många exempel på detta i forumet.
Men hur ser ni på Smyg-smygreklam!
En sak som inte kan stoppas, eller kontrolleras eller ens bevisas i efterhand men som fungerar absolut lika bra som både riktad reklam och smygreklam, eller kanse till och med bättre.
Är det ok, tveksamt eller vad???
Är det någon pricipiell skillnad genom att det inte står i ordningsreglerna
Hälsningar från Björn, kl 07 på Söndagsmorgonen.
(Lovar att bli försiktigare i fortsättningen så ni inte blir arga eller så jag inte blir utslängd även från Dykarna.nu)
|
Björn Carlsson | 2007-12-16 07:37 |
![]() | Manuel Dahlberg | 2007-12-16 07:46 |
![]() | Manuel Dahlberg | 2007-12-16 07:48 |
![]() | Christian Balousa Andersson | 2007-12-16 09:06 |
![]() | Henrik L Jonsson | 2007-12-16 09:37 |
![]() | Björn Carlsson | 2007-12-16 10:12 |
![]() | Björn Carlsson | 2007-12-16 12:42 |
![]() | Henrik L Jonsson | 2007-12-16 12:53 |
![]() | Henrik L Jonsson | 2007-12-16 12:49 |
![]() | Björn Carlsson | 2007-12-16 14:22 |
![]() | Johan Isaksson | 2007-12-16 09:54 |