Reservdelar till mask och till BCD
(Läst 1 182 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Hej
Jag har två frågor jag hoppas att jag skall kunna få lite hjälp med.
Jag har en Cressi Focus mask som jag är mycket nöjd med. En av de få masker som jag verkligen tycker sitter bra och inte läcker. Tyvärr har en del från min mask lossnat och försvunnit. Se bilden
Den andra frågan är för en kompis räkning. Där hon har en Poseidon Powerlift (hon har precis börjat dyka och har skaffat och köpt utrustning lite här och där). Powerliften är i mycket bra skick och nästan helt oanvänd men dock legat oanvänd ett antal år. Det har då visat sig att inflatorn läcker luft och fyller västen sakta med säkert. På inflatorn sitter en liten röd "gummituta/hatt" innehållande en plastskiva som nästan kan likas med en lins för ögon, men svart och tjockare. Under detta sitter en ventil som jag vi skruvade och och försökte renovera. Detta lyckades inte helt och hållet Vi fick det bättre, men inte perfekt. Nu undrar jag vart man får tag i en ny sådan ventil.
Oavsett vad man gillar dessa märken, modeller eller inte (alla har olika åsikter om vad som är bra och mindre bra märken, modeller), så är jag mest intresserad av att hitta reservdelar. Visst jag kan tänka mig att köpa en ny mask, men om jag kan spara lite penger på det är det ju bra. Att köpa en ny väst, är inte aktuellt i detta läge. Men kanske man kan köpa en ny inflator ?
Tacksam för hjälp
Reservdelar till mask och till BCD | Kjell Cederfeldt | 2009-08-24 10:41 |
Sv: Reservdelar till mask och till BCD | Sören Kristiansson | 2009-08-24 10:50 |
Sv: Sv: Reservdelar till mask och till BCD | Kjell Cederfeldt | 2009-08-24 11:12 |
Sv: Sv: Sv: Reservdelar till mask och till BCD | Sören Kristiansson | 2009-08-24 16:32 |
Sv: Reservdelar till mask och till BCD | Calle Lundin | 2009-08-24 11:25 |
Sv: Reservdelar till mask och till BCD | Fredrik Laitinen | 2009-08-24 16:51 |
Sv: Sv: Reservdelar till mask och till BCD | Fredrik Laitinen | 2009-08-24 17:16 |
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: