Sv: Sv: Sv: Jag har fått bends med konservativ dator
(Läst 646 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Börja med att ta detta mailet på det mest positiva sätt du kan.
Jag har inget emot dig Henrik i den mån jag över huvudtaget vet vem du är och det är absolut inte ett påhopp.
MEN
Hur resonerar du nu ?
Du får ursäkta men jag förstår inte.
Du KANSKE har ett stort hinder för dykning som kan döda/förlama dig, som åtminstånde vad jag känner till, i många fall går att fixa eller åtminstånde minska omfattningen av problemet på.
och väljer att inte undersöka dig för att du inte vill riskera ett dykförbud.
Då har jag 3 frågor till dig.
1
Vad skiljer NU när du inte vet och springer omkring och funderar över det, från att veta om det och eventuellt fixa till det alternativt dyka på ett sätt som minskar riskerna från det om det inte går att fixa.
2
Ett dykförbud är något som utfärdas av läkare. Vad utom sunt förnuft "tvingar" dig att efterfölja det ? och i det hela är det väl lite ironiskt att eftersom denna fråga överhuvudtaget dyker upp så har du ju visat viss frånvaro av just... sunt förnuft...
men det är en känslomässig grej och där känslor kommer in går ofta sunt förnuft ut.
3
Talar du om det för dina dykkamrater eller smusslar du med det ?
det känns ju som en ganska viktig sak att diskutera innan man ger sig ner. TYP...
Det känns lite som du sticker huvudet i sanden, problemet är bara att om du har ett hål i hjärtat och fortsätter dyka utan att göra något åt det så sticker du huvudet i sanden mellan tågrälsen och där kommer ju förr eller senare ett tåg.. och det lär inte reflektera speciellt länge över huruvida ditt huvud befinner sig i sanden eller uppe i det blå.
vad du än väljer
lycka till.
/Torbjörn
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: