Sv: Sv: Sv: Så trött på denna vrakpolitik ! Jag anser !!!
Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Göran, kan inte annat än att hålla med.
Dock så är detta en debatt som aldrig kommer få en lösning. Vi kan ju se att majoriteten av vrakplundrarna kommer från västkusten inklusive Skåne där vraken inte bevaras lika väl som de i Östersjön, vilket kan ge en viss förståelse för gärningarna där. Jag önskar bara att dessa dykare stannar på Västkusten och låter oss som önskar få njuta av orörda vrak på Östkusten låter oss göra det i många år framåt.
Att förmedla den känsla som jag och många med mig får när vi får en möjlighet att besöka ett orört vrak är i stort sagt omöjligt. För den lilla skara dykare gäller endast att ta upp så mycket som går för att sedan visa föremålet för några få personer. Det de missar är att det finns 10 000 tals dykare i Sverige som aldrig kommer få möjligheten att se det som dom tar upp.
Sedan om det visar sig att dom kan ha lagen på sin sida när det gäller vissa vrak är bara beklagligt.
Fast, åter igen, jag tror aldrig vi kommer att lyckas förmedla denna känsla, tyvärr. Det finns bara två ord som sammanfattar hela situationen.
EGOISM & GIRIGHET.....
Mvh
Jonas
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: