Sv: Sv: Sv: Sv: Så trött på denna vrakpolitik ! Jag anser !!!
Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Hur kan du säga att en majoritet av "vrakplundrarna" kommer från SKåne och västkusten? Det enda jag kan konstatera är att man i Skåne och på västkusten har en annan syn på verkligheten och att man inte drar sig för att ibland utföra *lagliga* bärgningar. Eller menar du att det är skåningar som plundrar vraken (>100 år) i Stockholm?
Att kalla dessa personer för vrakplundrare utan att någon ens blivit åtalad för brott är lika mycket förtal som det som många på detta forum nu är så upprörda över i en annan tråd. Återigen, är det ok att gå över gränsen för en del, men inte för andra? Håll dig till fakta och korrekta termer, eller håll tyst.
När det gäller egoism undrar jag hur du kom fram till siffran 10000-tals dykare som upplever dessa "orörda" vrak och även hur du kan veta att det är ett fåtal som upplever bärgade föremål. Egoism tycker jag snarast personifierar de dykare som struntar i eller närmast ogiltigförklarar åsikter från folk som inte dyker eller som helt enkelt har en annan uppfattning. Har du försökt övertyga din nye idol Mossman att han inte ska plundra vrak, eller hur går snacket i de kretsarna?
/Henrik
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: