Namn: Lösen:

serva sitech utventil hacken är borta?

(Läst 1 165 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Har en HL Cordura med sitech utventil och märkte för ett tag sedan att hacken (har för mig att det var hack) när man vrider på utventilen mellan dess ytterlägen var borta. Plockade isär den och noterade också att backventilen såg rätt risig ut och efter ett samtal med Sitech kom det fram att jag tydligen hade någon gammal backventil så de postade en ny till mig. När jag nu har satt ihop den igen så är den fortfarande 'hackfri' samt rätt så trögskruvad. Vrider jag maimalt motsols och fortsätter förbi det som känns som ändläget (man tar i lite till bara) så börjar den förvisso gå med hack men då finns det inga stopplägen så man kan skruva oändligt motsols, medsols hamnar man till slut tillbaka i läget utan hack.

Mycket märkligt minst sagt. Antar att jag har missat något inte helt ovitalt moment i processen. Någon på dykarna som har gett sig på en Sitechventil? Vore rätt fint att ha en fungerande ventil till semestern nästa vecka :)

Christopher Zell
Christopher Zell 2007-10-11 21:58:16
1 754 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg serva sitech utventil hacken är borta? Christopher Zell 2007-10-11 21:58
svara Sv: serva sitech utventil hacken är borta?Daniel Huldt2007-10-12 00:43
svara Sv: serva sitech utventil hacken är borta?Tobias Ljunggren2007-10-12 06:51
svara Sv: Sv: serva sitech utventil hacken är borta?Tobias Ljunggren2007-10-12 06:52
svara Sv: Sv: Sv: serva sitech utventil hacken är borta?Christopher Zell2007-10-12 08:59
svara Den bästa "gör det själv" beskrivning jag sett!!Björn Carlsson2007-10-12 09:17

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: