Namn: Lösen:

Skumt fel på Cyklon förstasteg.

(Läst 1 872 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Jag fick ett konstig problem med mitt förstasteg idag och är lite osäker på vad jag ska göra nu. Det är ett Poseidon Cyklon 300 bar första steg. Jag monterade reggen på flaskan och öppnade kranen, kollade båda andrastegen och västventilen och allt fungerade bra. Stängde kranen igen medan jag pysslade med alla andra grejer. Efter en stund upptäckte jag att frysskyddet började se väl runt ut så jag förstod att det läckte lite luft från förstasteget. Det har hänt förr så jag tog bara bort frysskyddet tills vidare.
Sen krånglade jag på mig min smidag Vikingdräkt och lite andra grejer, öppnade på nytt kranen på flaska och satte på mig apparaten. När jag satt i dräktslangen upptäckte jag att det inte kom någon luft till dräkten. Det visade sig då att alla lågtrycksslangar var trycklösa. Inget tryck i regulatorerna och inget tryck i väst och dräktslang. Däremot visar manometern på 270 bar så det finns tryck i högtrycksslangen och skruvkopplingen mellan flaska och regg sitter som berget. Inget dyk idag alltså.
Så nu vet jag inte vad jag ska göra. Reggen ska så klart in på service men ska jag lämna in hela paketet med flaska och reg ihop eller ska jag försöka få isär paketet på något sätt? I sådana fall hur? Det ligger ju 270 bar på kopplingen mellan flaska och reg och jag vet inte om man törs skruva isär det med våld? Jag vore väldigt tacksam för ettråd från någon som vet vad han pratar om.

Jannica Wunge
Jannica Wunge 2013-05-25 15:08:25
89 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Skumt fel på Cyklon förstasteg. Jannica Wunge 2013-05-25 15:08
svara Sv: Skumt fel på Cyklon förstasteg.Christian Johannesson2013-05-25 19:25
svara Sv: Skumt fel på Cyklon förstasteg.Jesper Ekvall2013-05-25 19:44
svara Sv: Sv: Skumt fel på Cyklon förstasteg.Ronny Thörn2013-05-25 21:41
svara Sv: Sv: Sv: Skumt fel på Cyklon förstasteg.Jannica Wunge2013-05-26 07:16
svara Sv: Sv: Sv: Skumt fel på Cyklon förstasteg.Jesper Ekvall2013-05-26 12:55
svara Sv: välkommen tillbaka.Pelle Macs2013-05-26 19:54
svara Sv: Sv: välkommen tillbaka.Jannica Wunge2013-05-27 08:49
svara Sv: Skumt fel på Cyklon förstasteg.Johan Fritzson2013-05-28 14:26
svara Sv: Sv: Skumt fel på Cyklon förstasteg.Jannica Wunge2013-06-10 14:07

«TILLBAKA