Namn: Lösen:

Småkryp i våtdräkten?

(Läst 1 664 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Förra veckan paddlade och dök jag lite med en opencell våtdräkt. Direkt efter sköljde jag dräkten rejält i duschen och lät den hänga där i tre dagar då den var absolut torr. Dräkten blev sedan liggande på golvet i sovrummet(hängde alltså inte upp den torra dräkten så som jag brukar).
Igår upptäckte jag en massa småkryp i sovrummet. Dom ser ut som dammkorn och jag såg dom först på telefonen(dom gick på skärmen och syntes mot den vita upplysta bakgrunden). Dom är inte större än en pixel på min iPhone, väldigt svårt att veta att det är ett djur så länge det inte rör sig. Det blev fler och fler småkryp, på datorn, på golvet, på skrivbordet mm Jag dammsög, torkade och donade och trodde att det var lugnt(flyttade bara våtdräkten då och tänkte inte på att det kunde vara därifrån de kom). Idag förstod jag att det måste finnas en "källa" eftersom det återigen var små kryp överallt.
Sökte med ficklampa på golvet och hittade att det var fler nära våtdräkten, skämdes lite då över att jag inte tänkt på det tidigare. Kollade i dräkten och jo, där var det massor av dom små rackarna.

Det låter kanske jätteäckligt men grejen är den att dom små krypen är riktigt små, som typ dammkorn så dom är typ svåra att upptäcka om man inte letar efter dom, eller om dom går på en vit dator/mobil-skärm.

Dräkten kastade jag ut och gick lös med dammsugare och mopp igen.

Det jag undrar är om någon vet vad det är, varför krypen är i dräkten, var de kom ifrån och hur man blir av med dom i framtiden?

Foto saknas
Martin Stenberg 2013-06-26 15:02:49
28 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Småkryp i våtdräkten? Martin Stenberg 2013-06-26 15:02
svara Sv: Småkryp i våtdräkten?Micko Björck2013-06-26 15:39
svara Sv: Sv: Småkryp i våtdräkten?Raul Bäck2013-06-26 17:19
svara Sv: Sv: Sv: Småkryp i våtdräkten?Martin Stenberg2013-06-26 17:48
svara Sv: Småkryp i våtdräkten?Firas Tabbakh2013-06-26 20:31
svara Sv: Sv: Småkryp i våtdräkten?Martin Stenberg2013-06-27 23:59

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: