Sv: Sportdykare läggs ned.
(Läst 697 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Att man i diverse forum och övriga media citerar varandra är väl inget ovanligt snarare ganska vanligt och jag ser väl inget fel i detta om man i samband med den publicerade texten anger källan. Och jag förstår ärligt talat inte varför man blir så upprörd över att man på detta forum citerade det sista inlägget som gjordes på den numera nedlagda Sportdykare.se.
Sen är det ju kanske lite lättare för Jockarna att hitta den ursprungliga skibenten för att be om lov de hade ju tillgång till dennes hela profil 23:45 (när man kontaktade författaren) svårare dock för den som skrev nyheten på denna site som bara har som uppgift att hitta nån som heter Janne. Hur svårt kan detta vara?
Det faktum att Sportis under sina tidigare år hade en ganska tuff och kaxig attityd gentemot den "blå" gör att jag tycker att om man ger sig in i leken får man leken tåla. Man satsade stort och offensivt på ett redan befintligt koncept, misslyckades och får börja om på ny kula med nåt annat. Man kan tycka att det är synd men så går det till överallt i vårt samhälle.
Jag vet att det finns de som saknar den numera nedlagda siten och jag har full respekt för detta och jag hoppas verkligen att ni kommer att få de funktionerna ni saknar här på dykarna.nu och att de på den andra siten släpper det material som kan vara av intresse.
Ser generellt inget upprörande i det som skett men om det är nåt jag irriterar mig lite över i denna "affär" så är det väl den sitens sista slogan, som för övrigt är skriven på engelska trots att den till största delen var svensk, jag tänker inte citera denna här och nu för då får jag väl på tafsen.
Det luktar lite "E sjuttifemme å ingen tycker om mä..." ursäkta det värmländska uttalet =)
Sveriges dykare har gjort sitt demokratiska val och jag önskar alla dessa en god fortsättninge på det nya året!
MVH Sören
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: