Sv: SSDF:s Försäkring / Dykpraxis
(Läst 148 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Jag var under en period medlem i en SSDF-förening mest för att få dykförsäkringen. Då uppfattade jag det så att försäkringen täckte dykning inom dykarens certifierings gränser. Om försäkringen nu begränsats till klubbverksamhet i enlighet med Dykpraxis är frågan vilken relevans försäkringen har ens för dykning i Sverige. De flesta nu aktiva dykare är ju utbildade inom PADI, SSI, IANTD, NAUI osv och har sannolikt inte kännedom om SSDFs Dykpraxis. De jag känner till dyker inte inom ramen för SSDF. Åtminstone inte såvitt jag vet.
Finns det någon aktiv SSDF-klubb i stockholmsområdet som har regelbundna aktiviteter och bedriver utbildningsverksamhet i apparatdykning i nämnvärd omfattning? Hit räknar jag inte utfärder organiserade av det lokala kommersiella dykcentret. Jag menar ideella föreningar med oberoende styrelse vald av medlemmarna och aktiv rekrytering av nya medlemmar.
Jag kom för ett par år sedan fram till att om man vill vara säker på att få tillgång till tryckkammare och vård utomlands är det en världskänd försäkring man ska teckna:
https://www.daneurope.org/en/diving-insurance
|
Jesper Engberg | 2023-11-15 14:32 |
![]() | Niclas Arndt | 2023-11-15 17:56 |
![]() | Robbin Storm | 2023-11-15 23:08 |
![]() | Marcus Sundberg | 2023-11-16 13:08 |
![]() | Niclas Arndt | 2023-11-16 14:54 |
![]() | Jakob Borg | 2023-11-23 13:08 |
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: