Namn: Lösen:

Status Malapascua i Filippinerna

(Läst 1 989 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Malapascua
Som de flesta har sett läst så träffade tyfonen Yolanda oss här i Filippinerna. Mycket av träden blev skadade och massa byggnader men inga skadade eller någon som omkom tur nog.
Svenska myndigheten hjälper inte oss med att utfärda resevarningar men vi hoppas att den kommer tas bort snart för i verkligheten allt är som det var innan, är ingen nöd på mat eller vatten och alla vägar är öppna igen. Det stora är el just nu med de säger att den kommer vara tillbaka om en vecka. Alla större resorter har generatorer så det går ingen nöd på oss.
Hjälpen som har kommit hit har varit enorm och antalet båtar med mat, vatten och byggmateriell har varit överväldigande. Tack alla som varit delaktiga på något sätt

Artikeln som var i SVD om malapascua är helt felaktig och har helt fel information, det var aldrig någon brist på mat och ingen åt hundar eller katter. Helt galet hur mycket miss information som dom skrev i den artiklen. Var aldrig några oroligheter och hjälpen var här 2 dagar senare och de flesta säger tom att dom har mer mat nu är vad de hade innan tyfonen. De flesta hus är åter uppbyggda och alla resorter har röjt bort alla träd och redan börjat bygga upp allting igen. Jag gissar på att allt kommer vara som vanligt igen till jul.

Jag jobbar på evolution och tillsammans med Sea Explorers, Exotic och Thresher shark divers, har vi alla redan öppnat och vi har redan dykt massa dyk runt malapascua. Hajarna är där, och dykplatserna ser ut som vanligt, vi har skador på 3 dykplatser men alla andra är precis som vanligt. Det som ön just nu behöver är att folk börjar komma hit igen och att lokal befolkingen kan börja tjäna pengar igen då turismen är största inkomsten på ön. Så tveka inte att komma till malapascua nu i vinter, är kanske inte lika många träd men annars kommer det att vara som vanligt!

Jag skriver inte detta som reklam att jag vill att folk ska komma till just det dyk center som jag jobbar på. Jag vill bara få upp information om Malapascua som är sann och inte det som SVD skrev! Plus att jag vill att denna ö ska ha en framtid, vilket betyder att folk kommer och dyker här och ser Thresher sharks, vilket är det som gör denna ö så speciell

Kolla in FB sidorna för dyk centrena som jag nämnde och ni kommer se bilder på förödelsen men också nytagna bilder på dykplatserna och på hajarna och hur långt uppbyggnaden har redan kommit.
Evolution Diving, Thresher Shark Divers, Exotic tror jag alla har bilder.

MVh
Daniel Holmstedt

Daniel Holmstedt
Daniel Holmstedt 2013-11-29 03:55:32
73 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Status Malapascua i Filippinerna Daniel Holmstedt 2013-11-29 03:55
svara Sv: Status Malapascua i FilippinernaTomas Persson2013-11-29 09:17
svara Sv: Sv: Status Malapascua i FilippinernaAnne-Marie Seidegård2013-11-29 10:31
svara Sv: Status Malapascua i FilippinernaAnnelie Lövgren2013-12-02 22:25
svara Sv: Status Malapascua i FilippinernaGittan Noren2013-12-05 18:54

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: