Stranddyk i Narvik samt kring Saltströmmen
(Läst 1 265 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Hej alla blötdjur!
Jag håller på att planera en dykresa till Norge med ett par polare och det vore kul att få tips om bra ställen där man kan dyka från land. Vi har nämligen ingen båt med oss.
Planen är att åka till Hartvigvattnet utanför nanrvik och dyka på Junker-52:an, sedan kanske rombacksbotten och ett ställe vid tytebaervika som heter Laxelva. Där dök jag för mer än tio år sedan då jag tog cert men DK-polar i Luleå. Det stället har säkert de flesta luledykare varit på men jag kommer inte ihåg om det är möjligt att ta sig dit utan båt? Kanske finns det någon vrak i trakten kring Narvik som går att nå från land?
Vi ska sedan åka till Saltströmmen där jag dykt tidigare från Fiskecampen (tillsammans med guide) men det vore inte helt fel att få tips på andra ställen i närheten samt hur man ska tajma dyket mot tidvattenbytena? (Vi kommer nog att dyka endast i den "lilla" strömmen vid campen).
På hemvägen kanske vi tar ett dopp i Hornavan också, Sveriges djupaste sjö.
/Kalle
Stranddyk i Narvik samt kring Saltströmmen | Kalle Hörnström | 2009-07-30 22:46 |
Sv: Stranddyk i Narvik samt kring Saltströmmen | Simon Kenttä | 2009-07-31 09:13 |
Sv: Sv: Stranddyk i Narvik samt kring Saltströmmen | Kalle Hörnström | 2009-07-31 10:19 |
Sv: Sv: Stranddyk i Narvik samt kring Saltströmmen | Mikael Rönnkvist | 2009-08-02 20:54 |
Sv: Sv: Sv: Stranddyk i Narvik samt kring Saltströmmen | Kalle Hörnström | 2009-08-02 22:20 |
Sv: Stranddyk i Narvik samt kring Saltströmmen | Mikael Rönnkvist | 2009-08-02 20:47 |
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: