Namn: Lösen:

Tankar kring solodykning

(Läst 1 311 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Tankar kring solodykning?

Vet att samma ämne varit uppe på tapeten då och då men inte så ofta under min tid som dykare så jag chansar. . Hur går era tankegångar och finns det fler än jag som väldigt gärna dyker med sällskap men som inte vill att eventuell brist på dyk buddy ska hindra mig från att dyka?

För egen del började jag att dyka själv en del när jag hade gått klart ett par tec kurser och insett att jag åtminstone kunde nå mina kranar baktill på dubbelpaketet om något kärvade (vilket det helt enligt Murphys lag gjorde redan under första dyket ensam, i två gradigt vatten), jag ansåg mig själv ha järnkoll på avvägning osv. Jag ville inte vara begränsad av tillgången på sällskap till dykplatsen så jag började med grunda dyk på kända dyk platser och jag såg fördelar med att kunna harva tex simtekniker i lugn och ro utan hänsyn till att en buddy blev uttråkad eller för den delen om jag bara ville njuta av lugnet under ytan utan att ha ett annat mål än att komma i vattnet en stund.

Jag har såklart mina egna åsikter om vad man bör tänka på när/om man får för sig att ge sig iväg själv men är ändå nyfiken på hur tankarna går därute om oss som ibland får för oss att dyka på egen hand och vad den som har funderingar kring att göra det i framtiden det ska tänka på.

För egen del tror jag mer på erfarenhet och att behärska sin utrustning och sig själv än ett plastkort med texten PADI SOLODIVER eller liknande.

Nyfiken på hur ni andra tänker i ämnet.

// Jocke

Joakim Nilsson
Joakim Nilsson 2021-03-18 14:02:49
86 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Tankar kring solodykning Joakim Nilsson 2021-03-18 14:02
svara Sv: Tankar kring solodykningNiklas Lejestrand2021-03-18 22:30
svara Sv: Tankar kring solodykningAnders Thulin2021-03-19 09:28
svara Sv: Tankar kring solodykningTomas Dehlin2021-03-19 10:49
svara Sv: Tankar kring solodykningMicke Tilja2021-03-19 18:51
svara Sv: Tankar kring solodykningAnneli Sara Banderby2021-03-20 22:19
svara Sv: Tankar kring solodykningLudek Hendrych2021-03-23 13:40
svara Sv: Tankar kring solodykningSigmond von Granitz2021-03-24 12:19
svara Sv: Tankar kring solodykningRonny Thörn2021-04-05 16:28

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg