Sv: Tips på hotell och dykcentra på Bali
(Läst 638 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Strunta i Sanur och åk över till Lembongan istället. Då har du Manta Point och Chrystal Bay inom 10-15 min båtfärd och en massa andra bra sajter. Rekommenderar Blue Corner, där du även bor bra. Alternativt boende som också rekommenderas är Pondok Jenggala, och Ketut Losman. Enklast är att ta dig ner till strandpromenaden i Sanur och förhandla pris på plats (jag och min sambo betalade 300 000 idr för enkelresa med packning. Åk till Jungut Batu och när du kommer fram finns motorbike att hyra där ni landar (40-50000 idr/dygn), så kan du åka runt och kolla ställen själv.
I Tulamben rekommenderas Puri Mada Resort (ligger absolut närmast Liberty av alla boenden), Matahari verkar också ok, men har inte bott där själv. Ocean Sun resort är också bra (ligger dock ovanför vägen, snett mittemot Matahari) och har överlägset bäst mat/frukost av alla ställen i Tulamben. Där snackar du dykning med ägaren Rick eller Ben om du dyker tec (hälsa). Matställen som är bra annars är Warung Komang eller Wayan mittemot, bäst är annars Lesehan Segara som ligger 10 min promenad från Matahari.
Amed har jag inte bott i, men va r och tittade på ett ställe som jag tyckte verkade riktigt schysst, Pondok Bukit Resort. I Amed finns klart större utbud av bra boende och matställen än i Tulamben, men fördelen med Tulamben är att du har ett antal bra dykplatser inom promenadavstånd.
Hoppas du får en toppen resa!
/Fredrik
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: