Sv: Sv: To BOV or not to BOV
(Läst 553 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Erik du har ju en JJ nu och då har du väl även deras BOV. Den BOVen har i de flesta fall förbättrat WOB hos de maskiner den blivit installerad på.
Den ska heller inte vara nämnvärt sämre än en vanlig regg i OC läge. Buddyn har en på sin Inspo, jag har inte testat den men han säger att det inte är någon större skillnad att andas i den. Har du problem med storleken på den också Erik?
BOV har sina för och nackdelar men för mig är det mer för än emot.
Som Jill berättade i video i Jonas Pavletics tråd så är det flera som fått CO2 hittar där de inte får reggen ur munnen. Då är det ganska skönt att ha en BOV.
Sen som Jonas säger så är det väl bara att skaffa rutiner för gasbyte i BOVen precis som man har vid OC. Man ska ju inte räkna med ett man ska behöva använda den så dyker man med hypoxiska gaser så är det egentligen två byten man behöver göra under ett sånt dyk.
Övar man på det bytet så tror inte jag det är några problem att verifiera gas och göra fler byten när man väl behöver använda BOVen
Har man möjlighet till större flaskor på maskinen så har man dubbla bailout alternativ också om något skulle gå sönder som de också beskriver i videorna i Jonas tråd.
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: