Namn: Lösen:

Sv: Torrdräkt Passform

(Läst 161 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Hej!

Absolut, det finns: ) Jag är kortare än så, och har dykt en del med för långa dräkter. Precis som ni skriver är det riktigt irriterande om fötterna glider upp i dräktens ben (eller händerna i armarna!). Det kan även vara farligt beroende på var/hur man dyker - det finns tillfällen när det är verkligen dåligt att tappa kontrollen.

Jag löste det genom att måttbeställa en dräkt efter ett par år. Dyrare absolut, men jag var trött på att dyka med en dräkt som inte passade.

Däremot undrar jag om inte en duktig dräktverkstad skulle kunna korta benen och limma på stövlarna igen? Samma sak med ärmarna/ringarna. En sak är att leverantören inte kan/vill (kanske blir det inte så snyggt rent estetiskt?), men kan vara värt att få en second opinion? Man måste säkert se dräkten för att kunna avgöra om det är möjligt, men en duktig dräktverkstad kan göra underverk, så det kan vara värt att kolla? (Om ni bor i närheten av Skåne kan jag rekommendera Niclas Nilsson i Lund, han har fixat div. saker på min dräkt många gånger med perfekt resultat.)

Om det verkligen inte går att korta dem så hade jag köpt en måttsydd dräkt.

Lycka till!

Nina Mattsson
Nina Mattsson 2021-02-28 17:42:23
29 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Torrdräkt Passform Peter Cadier 2021-02-28 15:14
svara Sv: Torrdräkt PassformMicke Tilja2021-02-28 17:22
svara Sv: Torrdräkt PassformNina Mattsson2021-02-28 17:42
svara Sv: Torrdräkt PassformAnneli Sara Banderby2021-03-01 07:31
svara Sv: Torrdräkt PassformBjörn Berglöf2021-03-01 15:34

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: