Namn: Lösen:

Sv: Torrhandskar till WP D1 torrdräkt

(Läst 196 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Kör med Ultima på min D1:a.
Enkla att ta på och av och täta. Men, precis som Tony säger så ha lite koll på att du inte lägger ärmarna i sanden.
Hade föredragit ovala och mindre ringar (har små händer).
Det känns lite konstigt när man skall ta av sig dom då man skall bara dra av dom och man undrar alltid om man inte sliter sönder något i dräkten, men om kolla instruktionsvideon och gör såsom dom beskriver så fungerar det väldigt bra.

Hade Viking innan och gillade dom med, men hade läckage många gånger pga att innervanten ofta lyckades komma emellan.
Tycker det är lite lättare att se om Ultiman verkligen sluter tätt.
Däremot så upplever jag att Ultimans ringar är mer irriterande. De är i vägen och irriterar när handsken inte är monterad. Men det _kan_ bero på att min nya dräkt har längre ärmar och därför märks ringarna mer när handsken inte är monterad...
Bra är att man kan köpa extra ringar till handskarna. Jag har alltid med mig ett extra par handskar färdigmonterade.

Har även monterat Ultima på grabbens neoprendräkt direkt på latextätningarna. Passade väl inte lika smutt, hans neoprenmuddar som skall skydda kopplingen var för korta, men det funkar. Han fick dock nästan direkt en läcka i en skarv i dräkten nära anslutningen. Om det berodde på att dräkten slets sönder vid på/avtagning eller om bara dräkten börjar bli lite trött (begagnad dräkt) vet jag inte.

Peter Segerdahl
Peter Segerdahl 2018-01-09 09:09:47
1 197 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Torrhandskar till WP D1 torrdräkt Joel Ahlden 2018-01-04 20:57
svara Sv: Torrhandskar till WP D1 torrdräktTony Marjakangas2018-01-05 09:11
svara Sv: Sv: Torrhandskar till WP D1 torrdräktJoel Ahlden2018-01-05 15:10
svara Sv: Sv: Sv: Torrhandskar till WP D1 torrdräktTony Marjakangas2018-01-07 18:02
svara Sv: Torrhandskar till WP D1 torrdräktErik Forsberg2018-01-05 21:13
svara Sv: Sv: Torrhandskar till WP D1 torrdräktJoel Ahlden2018-01-05 23:47
svara Sv: Sv: Sv: Torrhandskar till WP D1 torrdräktErik Forsberg2018-01-07 09:16
svara Sv: Torrhandskar till WP D1 torrdräktPeter Segerdahl2018-01-09 09:09
svara Sv: Sv: Torrhandskar till WP D1 torrdräktTony Marjakangas2018-01-10 16:51

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: