SVAR: SÄKER?!?!
Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Det ENDA säkra sättet att slippa dekompressionsproblem är att inte dyka. Jag rekomenderar att man betraktar dyktabeller ungefär som hastighetsbegränsningar. Det är ett försök att avväga nytta (transportarbete - dyktid) mot olycksrisk (trafikskador - dykarsjuka).
Olika organisationer/personer väljer olika risknivå, därför finns det olika tabeller. Se dock till att använda bara en tabell i taget, dvs blanda inte regler från en tabel med siffrorna från en annan!
Tänk också på att det precis som i trafiken finns nödfall, under utryckning får förare ta chansen och överskrida hastighetsbegränsnigen, på samma sätt är det värt att hoppa över några minuters deko eller överskrida uppstigningshastigheten om man kan rädda parkamratens liv. Dykarsjuka är mycket mindre farligt än drunkning....
/Sten
|
Camilo Gyllbäck | 2001-12-03 00:38 |
![]() | Torbjörn Karlsson | 2001-12-03 01:41 |
![]() | Camilo Gyllbäck | 2001-12-03 02:06 |
![]() | Glenn Bengtson | 2001-12-03 08:34 |
![]() | Torbjörn Karlsson | 2001-12-03 12:20 |
![]() | Filip Kalinski | 2001-12-03 15:47 |
![]() | Marcus Lehto | 2001-12-03 09:39 |
![]() | Martin Flower | 2001-12-03 10:01 |
![]() | Marcus Lehto | 2001-12-03 10:25 |
![]() | Sten Meyer | 2001-12-03 12:39 |
![]() | Marcus Lehto | 2001-12-03 13:10 |
![]() | Sten Meyer | 2001-12-03 13:29 |
![]() | Marcus Lehto | 2001-12-03 13:39 |
![]() | Jonas Pavletic | 2001-12-03 19:40 |
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: