Öh...
(Läst 501 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Ok, så du menar att man bärgade 60 kanoner från Svärdet då och i nutid har man bärgat 44 kanoner från Kronan? Ja du hittar då argument för att stödja din teori...
När man studerar din karta så uppstår flera frågetecken som borde ha uppdagats för dig också. För det första: Hur lyckades Svärdet segla mot vinden, som dessutom var typ ganska hård. Det är allmänt känt att köllösa fartyg, likt Svärdet, Kronan etc, inte kunde kryssa mot vinden, ännu mindre segla MOT vinden.
För det andra: Det var faktiskt motståndarna som seglade in mellan de svenska fartygen och inte tvärt om. När Svärdet gjort sin "kovändning" tappade hon sin fart och innan hon var på kurs igen, vilket likt Kronans vändning borde ha tagit ett antal minutrar, passade fienden på att segla in för strid.
För det tredje: Vad hände med den 1,5-2 timmar långa artilleriduellen? Vart finns den driften någon stans på kartan?
|
|
André Grisell | 2009-09-05 12:43 |
| Dmitri Gorski | 2009-09-05 13:20 | |
| André Grisell | 2009-09-05 15:23 | |
| André Grisell | 2009-09-05 15:31 | |
| Mikael Andersson | 2009-09-05 16:32 | |
| Birger Faith-Ell | 2009-09-06 09:01 | |
| André Grisell | 2009-09-06 13:07 | |
| Björn Carlsson | 2009-09-06 19:59 | |
| Anders Ståhl | 2009-09-06 20:38 | |
| Anders Thulin | 2009-09-06 20:58 | |
| André Grisell | 2009-09-06 21:41 | |
| Anders Ståhl | 2009-09-07 18:57 | |
| Björn Carlsson | 2009-09-06 22:19 | |
| Peter Lindberg | 2009-09-12 15:51 | |
| Peter Lindberg | 2009-09-12 15:54 | |
| André Grisell | 2009-09-13 14:19 | |
| Peter Lindberg | 2009-09-17 22:54 | |
| Peter Lindberg | 2009-09-17 23:01 | |
| Göran Nilsson | 2009-09-17 23:12 | |
| Peter Lindberg | 2009-09-19 11:24 | |
| Göran Nilsson | 2009-09-19 12:00 | |
| André Grisell | 2009-09-19 12:34 | |
| Peter Lindberg | 2009-09-19 22:32 | |
| Peter Lindberg | 2009-09-19 23:13 | |
| André Grisell | 2009-09-20 12:41 | |
| André Grisell | 2009-09-20 15:41 | |
| Peter Lindberg | 2009-09-21 20:37 | |
| Peter Lindberg | 2009-09-21 20:46 | |
| André Grisell | 2009-09-22 01:19 | |
| André Grisell | 2009-09-21 23:49 |
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar:

