Sv: Värmeväsen från Venture Heat - mina erfarenhe
(Läst 208 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Aha, ja det kan förstås bli så att en kortslutning sammanfaller med att fjärrkontrollen strular. Eller, den mänskliga faktorn, att man missat att ladda den. Glömmer man fjärrkontrollen på land eller tappar den medan västen är påslagen så kan västen förstås inte stängas av. Parkoppling mellan väst och fjärrkontroll kan försvinna i (teorin iaf).
Man kan väga riskerna mot varandra och till sist blir det nästan en religiös fråga om vad man mest tror på. För min del vill jag ha så få kablar och kabelgenomföringar som möjligt. Jag vill kunna få bra värme även om jag skulle få in ovanligt mycket vatten under dyket. Jag vill kunna ändra effekt och stänga av vid behov.
För min del landar jag i att jag även med tak över mig skulle kunna tänka mig att använda västen om jag hade den. Kanske skulle jag valt ett annat system om det var enda användningsområdet.
Tänker att beslutet ska vara medvetet och inte enbart baseras på att en instruktör, tillika SANTI säljare, varit väldigt tydlig med att batteriet ska vara utanför dräkten. Sedan folk har bränt sig pga kortisar i ykopplingar och slingor har produkterna utvecklats. Jag skulle säga att inget system är 100% bulletproof. En dykare som är oförsiktig med sin västen, lägger annan utrustning på den vikta västen, den dykaren kommer drabbas hårt oavsett systemval.
Hur som helst - tack för utbytet, jag fick i vart fall läsa på lite extra - dyk väl.
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: