Namn: Lösen:

VARNING för Triton Diving i Västerås!

(Läst 4 871 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Sommaren 2012 lämnade jag in en dykregulator för service på Triton Diving i Västerås. Regulatorn var ej använd på ett par år, men eftersom jag skulle sälja den ville jag att den skulle vara nyservad. Efter servicen sålde jag den till en kvinna som nyss börjat dyka.

Innan sitt första dyk lämnade kvinnan in regulatorn för modifiering från Yoke till DIN på NOC Dyk & Marin i Nynäshamn. I samband med detta upptäcker NOC en rad brister på regulatorn. Bland annat är vissa vitala delar ej bytta, inte ens demonterade eller rengjorda, och mellantrycken är felaktigt justerade. NOC's bedömning är att regulatorn är rent livsfarlig att dyka med och gör en regelrätt service.

Kvinnan kontaktar därefter mig och kräver kompensation för att regulatorn jag sålt inte var servad som jag påstått. Givetvis ersätter jag kvinnan för servicen som NOC gjort.

Jag tar därefter kontakt med Triton Diving för att få mina pengar tillbaka för den påstådda "servicen" men nekas ersättning. Jag anmäler därför ärendet till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) och bifogar även handlingar från NOC. Även Triton Diving får yttra sig i ärendet.

Den 4 februari 2013 kommer ARN's beslut med rekommendationen att Triton Diving ska ersätta mig med hela summan som "servicen" kostat. Jag kontaktar återigen Triton Diving för att kräva mina pengar tillbaka och hänvisar till ARN's beslut. Inga pengar betalas dock tillbaka.

Jag vill med detta varna andra seriösa dykare som är rädda om sina pengar och sitt liv!!

Foto saknas
Fredrik Björnström 2013-03-06 09:16:23
1 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg VARNING för Triton Diving i Västerås! Fredrik Björnström 2013-03-06 09:16
svara Sv: VARNING för Triton Diving i Västerås!Peter Abrahamsson2013-03-06 09:29
svara Sv: VARNING för Triton Diving i Västerås!Jesper Ekvall2013-03-06 10:40
svara Sv: VARNING för Triton Diving i Västerås!Nicholas Allen2013-03-06 10:54
svara Sv: VARNING för Triton Diving i Västerås!Christian Johannesson2013-03-06 13:59
svara Sv: VARNING för Triton Diving i Västerås!Konstantin Mansfeldt2013-03-06 14:16
svara Sv: VARNING för Triton Diving i Västerås!Steen Lindgren Sørensen-Mølgaard2013-03-20 04:13

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: