Varning! Tacgear.se är en oseriös webshop!
(Läst 5 104 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Har relativt nyligen köpt en ny primär ljuskälla; Princeton Tec's Shockwave LED. Kan varmt rekommendera denna lampa, men inte firman jag först beställde den av! Tacgear Utrustningscentrum (www.tacgear.se) inriktar sig på att sälja utrustning till polis, bevakning och friluftsliv. Man har bl a en dl dyklampor från UK och Princeton Tec. Eller har och har förresten, detta har hänt:
25/9 beställde jag min lampa. Jag tyckte det drog ut på tiden, men läste att beställningsvaror kunde dröja så mycket som sex veckor. Jag väntade sju veckor, sen ringde jag dem. Man tyckte då att jag skulle vänta ytterligare lite, men efter ännu någon vecka utan att någon hört av sig ringde jag igen. Jag fick då veta att lampan var slut hos leverantören och ombads skicka in kontouppgifter för att få mina pengar tillbaka. Jag beställde då lampan från Kingfish.dk och fick den snabbt levererad, och till ett bättre pris. Men inga pengar kom från Tacgear. Istället fick jag en dag mail att lampan nu var levererad och på väg till mig. Jag ringde upp igen och man visste nu varken in eller ut. Därefter har jag ringt och mailat ett tiotal gånger för att höra var mina pengar tagit vägen, men aldrig några besked, och aldrig något svar på mail. Dessutom har man fler gånger varit mycket otrevliga i telefon.
Förra veckan ringde jag upp och hotade polisanmäla dem för bedrägeri, det var tydligen det som skulle till, för nu har jag mina pengar tre månader efter affären...
Som om inte detta räcker till så har Tacgear skyhöga fraktkostnader och obegripliga tillägg som kreditkortsavgift mm.
Mitt råd är att avstå från att handla från dessa klåpare!
Varning! Tacgear.se är en oseriös webshop! | Erik Nilzén | 2009-12-19 16:22 |
Sv: Varning! Tacgear.se är en oseriös webshop! | Lars Von Wachenfeldt | 2009-12-19 19:37 |
Sv: Varning! Tacgear.se är en oseriös webshop! | Fredrik Andersson | 2009-12-19 22:31 |
Sv: Sv: Varning! Tacgear.se är en oseriös webshop! | Jonny Sofien Billmer | 2009-12-20 00:19 |
Sv: Sv: Sv: Varning! Tacgear.se är en oseriös webshop! | August Höij | 2009-12-20 13:25 |
Sv: Sv: Sv: Sv: Varning! Tacgear.se är en oseriös webshop! | Michael Olin | 2009-12-20 23:14 |
Sv: Sv: Sv: Sv: Varning! Tacgear.se är en oseriös webshop! | Sebastian Daniec | 2009-12-21 08:51 |
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: