Namn: Lösen:

Sv: Man måste också förstå vad och varför

(Läst 282 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Tycker att det var väl skrivet och förklarat av Pär, hela inlägget belyser en stor problematik som museer utsätts för. Att vara utsatt för omvärldens granskning är ett rent helsike. Jag kan dock samtidigt, även om det påstås i tråden att alla gör, anse att det är synd att man bärgar det lilla som finns kvar på vraken. Jag ser heldre att de hamnar på ett museum och förvaltas i ett magasin till en utställning som jag kanske aldrig ser än att det tas upp av en dykare som bara visar några få. Jag hävdar bestämt att det är bättre att vi fotograferar våra fynd och visar upp bilder tagna på dessa i dess ursprungliga position här på detta forum än att vi själva olagligen bärgar dessa för vår egen njutning. Vill man bärga från havets botten så finns det gott om batterier, brandsläckare och annat skräp somman kan bärga och därmed också hjälpa naturen. Jag har aldrig bärgat något för egen vinning men kan heller inte säga att jag aldrig kommer att göra det. Vad jag gör i framtiden har jag ingen aningom men anser här och nu att låt saker ligga på dess plats så andra får njuta av det...

//Ernesto

Foto saknas
Ernesto Figueroa 2011-07-12 13:48:16
3 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Vem är riktigt STORA PLUNDRARE egentligen? Jan Christensen 2011-07-11 09:12
svara Sv: Vem är riktigt STORA PLUNDRARE egentligen?Christian Reslow2011-07-11 09:27
svara Sv: Vem är riktigt STORA PLUNDRARE egentligen?Per Jörgensen2011-07-11 13:39
svara Sv: Vem är riktigt STORA PLUNDRARE egentligen?Martin Öhlén2011-07-11 16:02
svara Sv: Sv: Vem är riktigt STORA PLUNDRARE egentligen?Anders Vilhelmsson2011-07-11 16:40
svara Sv: Sv: Sv: Vem är riktigt STORA PLUNDRARE egentligen?Calle Lundin2011-07-11 21:03
svara Man måste också förstå vad och varförPär Ahlgren2011-07-11 18:23
svara Sv: Man måste också förstå vad och varförErnesto Figueroa2011-07-12 13:48
svara Sv: Sv: Man måste också förstå vad och varförTore Lundin2011-07-12 21:49

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: