Namn: Lösen:

Vett & Etikett?

Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Anmäl detta inlägg till våra moderatorer
Visa respekt, snälla!

Fick för någon vecka sedan ett privat mail hemskickat från en av grabbarna på dykarna.nu.
Från någon jag aldrig träffat eller haft kontakt med.
Han beskrev sig vid namn och intresse. Jag skrev tillbaka och frågade: Och vem är du då?
Fick då ett utförligt brev om hans utseende och mer intressen.
Inget opassande alls men ändå väldigt konstigt med tanke på att det lät som en kontaktannons.
Och att denna person valt att kontakta mig på hemadressen?

Alla kontakter som tagits på dyksidan har skett via gästböcker och senare när man lärt känna varandra även på privat adresser. Vilket varit helt OK.

Nu är ju fallet på Dykarna.nu att vi pratar med varandra. Ja, vi pratar mycket med varandra! Det framkom ganska snabbt att ALLA flickor på dyksidan fått identiska brev av denna grabb. Ingen tyckte det var speciellt trevligt. Det var sedan inte så svårt att få reda på vem det var och all annan fakta om denna person.

Tråkigt att våra privat adresser utnyttjades på detta vis. Vi har ju gästböckerna där vi kontaktar varandra, och det är både roligt och trevligt.

Jag har fått medgivande av några av tjejerna att skriva detta brev (med mina ord) och att också
tala om att vi är snälla flickor som inte tänker knäppa vederbörande på näsan, utan låta se denna händelse som ett rent ”knapptryckningsfel”
Vi anser att en gång är ingen gång.

Men min fråga efter detta är dock: Måste privat adressera ligga öppna? Kan de synas bara för de som ligger i min favoritlista?

Anna-Lena Myrén
Anna-Lena Myrén
2001-11-26 16:12:00
203 postningar

mail 
Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Vett & Etikett? Anna-Lena Myrén 2001-11-26 16:12
svara SVAR: Vett & Etikett?Stefan Thell2001-11-26 16:54
svara SVAR: Vett & Etikett?Anneli Almqvist2001-11-26 17:26
svara SVAR: Kontaktbehov!Ingemar From2001-11-27 10:53
svara SVAR: SVAR: Kontaktbehov!Kattarina Andrewsson2001-11-27 19:25
svara VisstPatrik Engström2001-11-28 06:26
svara SVAR: VisstUrban Lund2001-11-28 14:02
svara hemlig mailSara Ljungblom2001-11-27 16:41

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: