Sv: Sv: VPM on the FLY
(Läst 464 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Hej Kim,
Haller med om att amnet ar intressant - fast det handlar ju egentligen inte om mer an att finna genvagar for "battlefield calculations".
Jag tycker att man ska vara forsiktigt med berakningsdeko som inte traffar en teoretisk algoritm - man vet ju inte riktigt vad man gor da - "feel good" deco.
Fast det fungerar ju, iaf pa kortare bottentider. Precis som alla ingenjorer vet, det finns manga satt att "doing it right", inte bara ett.
Inga problem, nagonting mer kommer upp sa smaningom...
Men den 100% kompletta beskrivningen av metoden blir troligen som det ser ut inte publicerad nagon annan stans an i InDepth's Tech II manual. Fast for intresserade kan det ju vara vart att kopa en kopia eller ga kursen kanske...
Ev publiceras en variant eller utokning pa min hemsida eller i nagot magazin vi far se. Det reduceras sa latt till pajkastning, jag har redan haft en run-in med Ross Hemingway (V-planner) om metoden - han forstod den inte ens och forsokte skjuta ner den med felaktiga argument :). Kande kanske att den hotade hans v-planner business... Var faktiskt mycket darfor jag aldrig publicerade den pa natet.
I vilket fall som helst ar det ganska simpla berakningar, nar man val hittat kurvorna ar det enkelt att "forenkla". Lite grann som newton's lagar ar forenklingar av verkligenheten som man kan berakna i huvudet och som fungerar inom anvandbara intervall. Sakerligen kommer fler och battre metoder att utvecklas. Jag hoppas kunna komma pa en konstant PO2 metod for CCR, men jag har problem att hitta en metod som funkar tillfredsstallande nara VPM i ett bra intervall.
mvh
Erik
|
Erik Engberg | 2007-05-16 15:12 |
![]() | Kim Davidsson | 2007-05-16 20:43 |
![]() | Erik Engberg | 2007-05-17 10:29 |
![]() | Kim Davidsson | 2007-05-17 23:06 |
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: