Sv: Sv: Vrakfri dykfilm med kyssar och bett
(Läst 238 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Tackar.
Att ändra fokus under själva filmningen går att göra helt manuellt om man har koppling genom skalet. Jag kan, men har inte använt det här. Autofokus under filmklippet är helt oanvändbart. Jag fokuserade innan klippet på något lämpligt avstånd och sedan fick det vara så under klippet. Nu är det här taget med så vidvinkligt att skärpedjupet förlåter det mesta. Jag har testat med macro, men inte lyckats alls. Skärmen är för liten för att se om fokus ligger rätt.
Inga färgfilter. Bara manuell vitbalans inför varje klipp, eller åtminstone vid varje förändring av djupet. Att filma är som att fota med jpeg - möjligheten att justera i efterhand är väldigt begränsad, om man vil ha bra kvalitet. Det här är filmat på max tio meters djup, så det funkar bra utan filter. Det kommer snart en film till som är filmad betydligt djupare. Även om jag är grymt imponerad av färgerna där, så hade det säkert blivit ännu bättre med filter. Problemet är ju att jag inte vill missa möjligheten att ta stillbilder med blixt på samma dyk, och då kan jag ju inte ha något filter på.
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: