Vrakplundrare

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Nu har det hänt igen! Älvsnabben förstörs av vrakplundrare och nu hotar dykförbud.

Vad är det som driver vissa, mera korkade dykare att förstöra vrak, och möjligheten att fritt och själv få välja dykplatser?
Jag inser att det inte är någon idé att ställa frågan om de inte inser att de förstör för såväl andra som för sig själva, men jag är ändå nyfiken på vad svaret kunde bli.

Jag tror inte att det finns någon som inte inser att om vrak fortsätter att plundras kommer dykförbuden bli fler och i värsta fall blir möjligheten att fritt få dyka vart man behagar kraftigt beskuren. Ett argument som knappast biter på vrakplundrare, men det biter på mig.

Jag hoppas att det finns flera med mig som ställer upp på att visa sitt missnöje med vad vrakplundrare sysslar med. Ser du någon som gör något liknande, om du hör talas om någon som plundrar osv så fördöm! De som förstör gagnas bara av tystnad, så låt oss göra oss hörda! Ser du din buddy rycka i en planka på vraket, signalera "no-no!" och visa vad DU tycker om sådant.

Håll inte andan.

Foto saknas
Johan Eklund 2001-10-30 07:56:00
70 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Vrakplundrare Johan Eklund 2001-10-30 07:56
svara Nu har det INTE hänt igenTommy Norden2001-10-30 08:23
svara SVAR: Nu har det INTE hänt igenFredrik Siljelöf2001-10-30 10:34
svara SVAR: VrakplundrareTommy Norden2001-10-30 08:31
svara SVAR: VrakplundrareCamilo Gyllbäck2001-10-31 02:02

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: