Utflykter fr St Källstäde Gotland mars/april 06


Tre män tar en båt till ön. Dyker kallt i mulet väder men har bra sikt. Klarar faktiskt 60 min i 0-gradigt vatten.
Album Till album  Till presentation   Visa som bildspel Visa som bildspel   Tipsa en vän  


Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Riggning av prylar vid stenen i Hallshuk. Liten kille glad i bakgrunden, på besök från Flying Divers???
190
Per tar bra bild av en stenbitshona/kvabbso/sjurygg enligt kunniga (?) inlägg i forumet. Mycket ball och annorlunda upplevelse i Östersjön
272
Hmmm, inte helt okomplicerat att ta sig ner i vattnet vid Digerhuvud. Inget aprilskämt!
103
Dags att hoppa ner i ett stormigt Digerhuvud - vågor och ström och väggdyk är inget å leka me...
149
Den berömda stenen vid Hallshuk på Gotland. Kraftigt lågvatten.
162
Per fotar mig framför Matti, bra sikt men rätt molnigt och en hel del partiklar i vattnet. Vi har bråkat om vattentempen. Cobrorna visar 0 & +1, Vypern +2, blev svalt efter 60 min hsh
87
Snygg bild av Per på mig
128
Äntligen en snygg IkeLite PCa igen - hurra!
122
Cool liten "grotta" i Hallshuk. Mitt huvud sticker ner på andra sidan, Per fotar
149
Snygga bottenformationer.
78
Alla borde ha en mobil kompressor. Ett helvete att dra igång men funkar sen utmärkt. Puttrar i 30 min för att fylla en 10 L 300 bar. Medlemskap i Grodmännen ger möjlighet att hyra denna och göra sitt landställe helt komplett...
88
Äntligen bra väder och äntligen Digerhuvud.
116
83
Sedvanlig vandring fram till kanten av pallkanten
69
Kanten av pallkanten. Bra höga vågor och lågvatten.
69
Matti står vid kanten och förbereder ett snyggt (?) ihopp
81
Snyggt (?)
93
Kraftiga vågor men Matti är i vattnet
77
Och nu är han under vattnet. Varför ger man en sån här kille en jojo till Cobran i julklapp?? Jo, för att han ska använda den!!! Det straffade dock sig att inte ha den, vid uppstigning i slutet av dyket sköldes Matti upp och krossade glaset till kompassen
70
Bob faller fritt mot 31 m
70
Här är det bökig uppgång
68
Härligt på Diger
108
Dags att packa bilen och fara vidare till.......
68
.... Hallshuk igen. Denna gång för att simma åt höger för att kika på raukarna. OBS Flagga A - men vem i h-e skulle styra en båt i Kappelshamnsviken rakt mot klippan och pallkanten?? OK, eren me så eren.
93
Manuell belysning av flundra
69
Den här killen var inte rädd så där gick det att gå på macroläge
67
70
Nästa dag var det lån av 2hkr motor, båthämtning i Liffride och färd till St Olofsholm för utfärd till Ytterholmen och Mulan
100
Dom här soppåsarna åkte med oss ett par varv runt Gotland och hamnade till sist i ..... vår egen soptunna.
72
3 killar och 3 paket och extra flaskor och lite käk. Minst lika överlastad som V70:n när vi är på dykresa
101
Härligt, motorn puttrar på fiiint
84
Traditionsenligt landstigning, denna gång dock på norrsidan eftersom det gick långa dyningar utifrån Östersjön
130
Ordentligt med partiklar i vattnet gör att blixtfoto av Mulan blir sådär halvbra.
73
Samma bild utan blixt men lite justerad i Photoshop blir bättre
74
Glada gossar! Per och Matti!
71
Så här ser man ut när man klättrar upp för pallkanten. Ingen vacker syn under ytan heller. Matti är snygg modell
66
Under ytan
74
Kallt om läpparna
73
Dags att fylla bilen för hemfärd, mycke prylar blire
73
Stencoola dykare
115
Obligatoriska fotograferingen av besökare vid muren på Källstäde. Gubbe, gumma, gubbe, gubbe och gubbe.
107
66
65
Kommentarer

Det finns inga kommentarer till detta album!


Kommentera albumet