Röda Havet - klassisk norra


Efter mycket om och men och lång planering så blev det äntligen den 5 oktober och avresa.
Album Till album  Till presentation   Visa som bildspel Visa som bildspel   Tipsa en vän  


Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Ähhh, jag ska bara ringa ett par jobbsamtal, det är skitviktigt och jag är oumbärlig och man vet aldrig............... om mitt jobb finns kvar för mig om jag inte ringer nu....
176
Colona och en bira efter ett första avrostningsdyk. Brädhög, muränor, krokodilfisk och annat smått och gott gjorde att vi blev vansinnigt glada direkt.
194
Hurugada som stad suger
153
Första, men ABSOLUT INTE sista gången Matti kollar luften. Jojon har väl nötts ut nu.
164
Saaaatan krabbar, vi e i röda havet!!
167
195
Matti har en ny kamera med UV-hus (och det värsta är att det blir bättre bilder än mina, SBS?)
165
150
150
Vad e nu detta?? Svår bild med usel fotograf och bra förklädnad men det är huvudet på en krokodilfisk
127
Grotesk sikt och extrema färger för en som är van vid Stockholms dyvatten
181
Det här leendet kan man bara uppvisa om man precis kommit upp efter sitt första dyk i tropiskt vatten. Matti är lycklig!
142
Monica, Peter och Filly slåss om att få beskriva den ballaste upplevelsen. Varför blir det alltid så  :-)
195
161
Filly
164
116
123
120
112
Not dead, just resting!! Nä, det var en ruskigt stor triggerfish som simmade och kliade sig på sidan mot botten.
131
114
Härlig simtur med delfiner. Första men inte sista gången under resan.
159
128
BASEM, en underbar människa och en underbar dykguide. Det är sällan man träffar någon arbetar som DM och som är så dyksugen HELA TIDEN. Kanon!! Å snygg också!!
130
134
125
114
118
107
Propellerblad på Thistlegorm, stora som attan (typ 2½ m långa)
120
Snygg kanon som tydligen inte funkade när det behövdes som mest eftersom det lilla skeppet nu står på botten....
114
103
105
Fåraheden Basem väntar troget på att vi ska samla ihop oss vid linan för uppstigning.
132
118
125
135
Hojar av bra årgång, hyggliga renoveringsobjekt.
122
102
Macho, dubbelpaket och ingen dräkt. Vi kallade dom "tyskar techkillar" men det blir man väl lätt fälld för. Får nog heta "våra europeiska bröder" istället.
102
Västens färger matchade bra med håret på ryggen vilket inte riktigt framgår på bilden. Ytterligare en europeisk broder...
99
88
Fasiken, dyket hade ett maxdjup på 15 meter, klart man behöver ha dubbelpavor...
112
Sedvanlig loggning på däck och avvaktan på solnedgång, Tompa och Katarina
164
85
Med näsa för motiv
76
87
85
79
Kamaxel i behov av renovering
80
Fin vy från lastrummet upp mot fiskhavet. Visst är det väl en haj jag fått med.......
82
78
78
Tittut. Tomas kikar in på bryggan i Giannis D och jag fotar från en av rutorna. Vackert blir det alltid med ett vackert motiv.
113
73
80
80
75
Snygga män framför snygga vrak som sticker upp i bakgrunden
74
70
75
73
Bassem står och hänger i väntan på att vi ska bli klara med vår betraktelse av propellern
82
75
66
80
86
77
76
Hittade in till byssan och spisen men ingen som ville fota mig så jag satte kameran på automatisk utlösning och testade. Blev sådär och så ser man ju inte att det är byssan heller. Kameran står på stekplattan...
86
70
66
68
70
75
Äkta glädje. Katarina glad (och Tomas snygg)
125
74
95
Mattias going down
83
72
78
70
78
Härligt fet Triggerfish som susa förbi.
82
Ett par dykduvor
121
99
122
Anders fotograferar. Hur jag än försöker så blev hans bilder hela tiden bättre. Måste vara materialskillnader, eller?
86
Avslutande dyk på Aquarium som trots alla båtar var en otroligt trevlig dykplats. Har för mig att vi gjorde 86 minuter i nåt som måste anses som cocktaildykningens nr 1. Bara flyta omkring på typ 12 m djup och mängder med liv och växter. Härligt!!
92
Filly och Monica glada
206
Typ en vecka i alkoholcelibat, bäst att prova alla sorter dom har på en gång. Och det funkade igen. Jag blev go och glad efter bara några sekunder.
120
Avslutande middag med alla glada och andra dykare från båten. Av någon anledning så blev inte crewet med på middagen. Omedvetet. Mystiskt.
128
Kommentarer

sida 1 av 1.      Totalt 3 kommentarer.

William Hemberg 2006-12-06


Vad skådar mitt norra öga, en gulfläckig plattmask (Thysanozoon sp.) på min ära.

Å en av de vackraste jättemusslor jag sett.
Inte illa pinkat.

Vi hörs!
/bill


Skrivet av: William Hemberg epost 


Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Tomas Lindqvist 2006-11-09


Mycket häftiga bilder...längtar tillbaka...blir ju mycket bättre om man bearbetar dem lite..

Skrivet av: Tomas Lindqvist epost 


Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Micke Andersén 2006-11-07
Betyg:


Jag älskar verkligen bilden med dykarn vs clownfisken! Den borde du nästan försöka publisera eller nått!

Skrivet av: Micke Andersén epost 


Du måste vara inloggad för att skicka mail!


1

Kommentera albumet