Ojamo


Gruvdykning tillsammans med Mikko, Thomas och Klas. Tack för ett otroligt trevligt besök! Från GasGruppen var jag och Fredrik G representerade, Peter T vår frekvente vapendragare var med från Stockholm.
Den här gången var det smörgåsbordet påväg till Finland som höll på ta död på oss och inte gruvdykningen... Att man aldrig lär sig!
Album Till album  Till presentation   Visa som bildspel Visa som bildspel   Tipsa en vän  


Du måste vara inloggad för att skicka mail!
När det inte döks så ljögs det vid brasan. Det eldades korv och röktes dykare dagarna i ända.
128
Snyggt ordnat! plats för deco och stage flaskor. ca 1m under ytan fanns en plattform som man simmade upp till och därefter reste sig och lade av sig flaskorna. Omvänd ordning vid början av dyket.. Alla gångytor var avgrusade så att man slapp lervälling..
165
Fredrik , RB dykare, skrattade varje dag då vi andra släpade våra flaskor fram och tillbaks. Skall man dyka 45-, 55- och 88- metersnivån kommer hans glåpord hagla tätt:(
135
Ordning och reda. Det fanns alltid ytorganisation som styrde upp säkerhet och logistik
133
När man vid varje dyk transportsimmar ½ kilometer så får man tjockt panben, bra psyke och några rackans stubbar till ben.
129
Mikko, vår guide under flertalet av dyken! En stor eloge till honom!
158
Klas, en av personerna bakom Ojamo dykningen!
155
Rich, Engelsk grottinstruktör med fantastiskt gott humör trots 14dagar i Loja, ett litet avslumrat finskt samhälle, långt ifrån Engelska pubar och bättre restauranger.
155
Från vänster; Klas, Johan, Fredrik, Peter, Mikko, team sisu, och grabbarna grus från Sverige:)
272
Allt var mycket välorganiserat i Ojamo. Fint ställe för förberedelser innan dyk. Infravärme och praktiska bänkar.
149
Nedstigningsbojen jämte nedfällningsrampen för räddningsbåtar. Avståndet var ca 250m, 10min hård simning inledde dyket, och ca 10min undervattningssimning tillbaks...
160
Kommentarer

Det finns inga kommentarer till detta album!


Kommentera albumet