Lite vinterdyk 2011


Först en liten skridskotur i Largen den 22 januari.
http://www.dykarna.nu/dyklogg/274239.html

Sen en mycket trivsam tur till Räfsnäs den 6 mars med kanonväder och riktigt krispig sikt och en del bra bilder. Härligt!

Värdshusvraket i mitten av mars med ovanligt bra förhållanden - http://www.dykarna.nu/dyklogg/276570.html
Album Till album  Till presentation   Visa som bildspel Visa som bildspel   Tipsa en vän  


Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Han heter....... hmmm........ just det - André!
187
En riktigt fin vak, isen låg i två lager, totalt runt 40 cm på Largen
207
Nu är det åt rätt håll. Bill Hemberg med luftfyllda ben och skridskor med läderrem.
143
Klassisk isbild - att stå upp och ned och fota sina fenor.
124
Davids fenor. Man ser isens tydliga skiktningar
130
LarsÅkes paket före div smällar...
145
Full fart framåt. Men vad är det han släpar på?? Och varför ser det så konstigt ut?
162
Kul liten parvel som kom ut ur sitt lilla bo och marscherade omkring på botten
139
Gigantisk mussla för att vara i Largen. C:a 1 dm bred.
155
Full fart med en av två svävare tur och retur mellan öarna och Räfsnäs
96
LÅ förbereder sig
85
LÅ har genomfört värv ordentligt. Bara att ta lyften och dra upp blocken.
105
Här står vi troget och kollar linorna och undrar vad som händer och så plupp dyker gubbarna upp ute i rännan. Vem kan man lita på egentligen...?
94
Vår tur. Landade nästan direkt på fören under vaken (typ 10 m djup). Lite trassligt med avvägningen för inloppsventilen blir seg och kvardröjande när det är så här kallt (datorn visade -1 grad...) men till sist kom kameran fram
100
David höll på och försökte få till kameran. Varför tjafsa med inställningar när det finns autoläge?     ;-)
106
David poserar framför fören på Räfsnäsvraket.
121
Äntligen! Svaret på gåtan. Vraket måste ha sjunkigt pga punka ju!
119
107
David påväg upp, jag la mig på botten och fotade. Typ 10 meters djup. Bra sikt.
107
113
Solen bryter igenom. Härligt ljus.
102
120
Grill efter dyk - en äkta Grodmännen-utfärd. David, Håkan o LÅ. Fint väder. Nice. Supernice!
135
Tjusigt värre på Värdshusbryggan en lördag mitt i mars. Isen ligger tjock inåt Mälaren men farleden och bryggan är öppen. Passa på att dyka här nu när sikten är bra.
106
Efter ett bra dyk. Dags för fika. Mixmannen är glad och nöjd.
142
Fören på Värdshusvraket
91
Styrbords reling påväg akterut
79
Ett försök att leka Selbing. Jag såg bra med ytljus påväg upp för aktern och ställde kameran på akterdäck i försök att få till en vettig bild. Fel inställningar på kameran (och mig...) ger grynigt och oskarpt ändå. Suck.
85
Mixmannen försöker fota spelet på Värdshusvraket och fixa med ledljus och struntar givetvis i mina fotoförsök. Lyckades dock fånga hans ljus vid några tillfällen.
128
Här är spelet från andra hållet och tillfällig och omedveten belysning. Det kan bli snyggt men man bör nog prata ihop sig innan dyket för att det ska bli bra. Och ett stativ kanske. Och lite inställningar. Men ovanligt bra för att vara Värdshusvraket.
118
Kommentarer

sida 1 av 1.      Totalt 3 kommentarer.

William Hemberg 2011-03-22


Intressanta kompositioner.
Men vi måste nog ta och definiera ordet: "bra sikt"
:-)


Skrivet av: William Hemberg epost 


Du måste vara inloggad för att skicka mail!

David Andersson 2011-03-07


coolt (bokstavligt), blev en del bra bilder gillade den näst sista med skuggorna ovan isen.

D.


Skrivet av: David Andersson epost 


Du måste vara inloggad för att skicka mail!

David Andersson 2011-01-25
Betyg:




Skrivet av: David Andersson epost 


Du måste vara inloggad för att skicka mail!


1

Kommentera albumet