RICHARD LUNDGRENS GÄSTBOK skriv inläggsida 17 av 39. Totalt 389 inlägg.
|
2005-10-01 08:28:09 ...om du loggar in nu, 1/10 08.33, sätt på mobilen, Paula är inställd! =) // Anders Skrivet av: Anders Thulin epost |
|
2005-09-22 11:19:42 Hej Richard. Var inne och kikade mer på Gavins hemsida. Nu är jag förvirrad. Det finns ju tre olika "New Standard", fyra olika ""Tapered HDPE" samt en "Mini G"... Hmm, finns det en "New Standard" måste det väl finnas en "Old Standard" också, eller? Mvh / Bert Skrivet av: Bert Ytterhag epost |
|
2005-09-21 19:47:54 Jag bör kanske även tillägga att jag frågar allt detta eftersom jag nu har möjlighet att införskaffa några Scubaproregulatorer (MK25/S600) till ett förmånligt pris och undrar därför om det är värt besväret. Annars har jag ett gäng Apeks regulatorer (3 st DS4-Tx50, 2 st FST-Atx200) som jag normalt använder. Mvh Anders Skrivet av: Anders Jelvéus epost |
|
2005-09-21 19:06:57 Använder du själv scubapro i Sverige eller dyker du uteslutande med Apeks? Anledningen att jag frågar är att jag även har funderat på stressen som longhose-slangen utsätts för vid S-drills. Slangen böjs ju nästan 90 grader när longhosen är frilagd (åtminstpne med DS4-förstasteget). Eftersom S-drills görs minst en gång vid varje dyk kan det ju bli ett potentiells slitage efter ett tag. Har du själv stött på någon bristning av longhosen vid infästningen till första setget eller är det mer ett teoretiskt problem? Mvh Anders Skrivet av: Anders Jelvéus epost |
|
2005-09-21 18:14:33 Hejsan Richard, Vad är din uppfattning angående Scubapro MK25/S600 i jämförelse med Apeks DS4 eller FST? När jag gick Tech 1-kursen i Florida pekade David ut hur slangarna från våra DS4 föstasteg delvis blockerade luftfördekingen/ventilationsmöjligheten i vingen. Scubapro har ju som bekant en förnämlig "hose routing" men jag är inte 100% övertygad om dess tillförlitlighet vid dykning i kalla vatten. Eftersom du säkert har erfarenhet av bägge regulatortyper undrar jag om Apeks generellt är att föredra vid dykning i kalla vatten eller om Scubapro är att föredra tack vare sin slangdragning? Mvh Anders Jelvéus Skrivet av: Anders Jelvéus epost |
|
2005-09-16 21:48:46 Ja, herregud! Har dom fått certen nu också! Snaert iallafall.. Vill bara meddela att Janne har gjort 100 dyk på Alviksvraket i år och att Lelle hade flaskfötter så sent som ett år sedan. Nuförtiden får tydligen vem som helst mixcert... Det var bättre förr. Skrivet av: Tomas Asp epost |
|
2005-09-16 16:06:08 Hej. Läste längre ned i din GB att du uppmanats av herr Asp att köra skiten ut oss... den mannen skall jag ta hand om senare. (han ligger redan illa till.) Hur som helst, vill bara säga Tack för en mycket givande kurs. Nu återstår bara att skriva utvärderingen enligt vad vi bestämt. :-) Skrivet av: Jan Rönnlund epost |
|
2005-09-15 18:49:35 http://www.vanilla.nu/temp/22tjejer.mpeg Länken till killen med 22 tjejer i sitt liv :-D Skrivet av: Lennart Gransten epost |
|
2005-09-15 18:46:21 Kolla din mail :-) Skrivet av: Stefan Hogeborn epost |
|
2005-09-14 01:32:58 Hi from NC, Talked to some of the guys from narvik over the past week - sounds like everyone had a blast! BTW, the people at the university also commented on my pronunciation of "prEsentation" yesterday ;-) Travel for the next 3.5 weeks, finishing in FL. I can''t wait to see you guys soon! Have a great class, and hugs :-) Skrivet av: Dawn Kernagis epost |
[« Föregående] 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 [Nästa »]

