Gästbok RICHARD LUNDGRENS GÄSTBOK    skriv inlägg

sida 36 av 39.      Totalt 389 inlägg.

2002-12-19 21:24:00
Aha, jo som jag förstått det så är värmeutvecklingen just när CO2 löser sig i kondens/svett mm som gör det varmt. Lite ungefär som när ånga i bastun kondenserar på en yta och man känner värmen.

Fick en idé för ett tag sen, det borde vara ganska enkelt att bara blanda en 20/80-CO2/luft och ha som dräktgas? Koldioxid är ju riktigt billigt och en tub räcker rätt lång och luft är ju nästan gratis. Så slipper man både hyra argontub och problemet med att få 200bar Ar. Så länge man inte blandar för mycket CO2 borde det inte vara nått problem. Dessutom kan man nog tom analysera halten med en O2-mätare och lite omräkning.

Fast egentligen har jag ju iof inte nått akut behov av dräktgas, men att klura lite på olika gaser är alltid kul.

Skrivet av: Anders Puranen epost 

2002-12-19 20:23:00
Tjena

Läste ditt inlägg i debatten om nedkylning.
Hörde för en tid sen att ni ibland körde med Fogon (20/80CO2-Argon) får att hålla kylan borta. Använder ni fortfarande det? Vissa säger att det kliar, andra att det är supervarmt och skönt?

Skrivet av: Anders Puranen epost 

2002-12-19 13:04:00
Men det GÅR BARA INTE å försöka få en grupp människor med IQ mums-mums att förstå vad man säger;-) (Syftar på vissa aktuella "debatter"). Fast ja måste erkänna att ja får kramp i magen av att skratta så mycket...

Skrivet av: Cecilia Holm epost 

Foto saknas
2002-12-18 09:04:00
Hej Richard!
Jag läste nyss ditt svar på forumet. Hojta gärna till när dokumentären kommer så att man inte missar det, jag ser verkligen fram emot att se den. Jag tänkte nämligen sitta i tv-rummet med regulatorn i munnen, och kanske även cyklopen på ;-) .God jul & gott nytt år på dig!
MVH/Antonio ><(((*>

Skrivet av: Antonio Martinez epost 

2002-12-17 22:12:00
Hej Richard!
Tack för gratualationerna från Västervik! Oja, jag blir visare för var dag som går, skönt att man inte regrederar istället... :-)

Hoppas du har det bra och att du får en trevlig jul och ett gott nyår! Nu är jag klar med lgh. vilket är avkopplande!

Ha det gott!
MVH Louise.

Skrivet av: Louise Lewinschal epost 

2002-12-15 21:08:00
Efter att ha vrakdykt vid öland nu i helgen kan jag inte annat än hålla med dig, inte orkar man bry sig om att bryta och bända på vrak man åker ju dit för att simma runt dem och uppleva dem.

Skrivet av: Fredrik Astlid epost 

2002-12-12 15:41:00
Min dykning kan sammanfattas med -vrak-
Fiskar är säkert kul, men vrak är min passion.
Finns det möjlighet att få köpa filmer????
MVh
jonas

Skrivet av: Jonas Henriksson epost 

2002-12-11 20:37:00
Hej
Jag såg på din presentation att du är med i Ocean Discovery. Jag såg på media sidan att där finns en del filmsnuttar. Ni har inga filmer till salu???

MVH
Jonte

Skrivet av: Jonas Henriksson epost 

2002-11-25 09:15:00
alltid planer...när kommer du hem..Å vad skall du göra?diving eller shopping??Det vore trevligt att shoppa lite där,det är ju billigt att åka.

Har plan ring mig när du har tid..
Uman

Skrivet av: Ulf Eriksson epost 

2002-11-24 00:13:00
Hej på dig.

Ja, bilderna blev bra, bra att det är nära hem till Uffe så att man kan tracka honom ibland.. :-) Jag har planerat att tracka honom lite till, säg inget!! :-)

Hoppas du får en bra resa i England..

Mvh Louise.

Skrivet av: Louise Lewinschal epost 


[« Föregående] 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 [Nästa »]