Gästbok RICHARD LUNDGRENS GÄSTBOK    skriv inlägg

sida 4 av 39.      Totalt 389 inlägg.

2008-01-15 13:16:25
Tjena Richard!
Hur fungerar utbildningssystemet hos er inom GUE?
Vad gör man i Tech1 som man inte gör i Fundamentals.
Och vad gör man i Tech 2 man inte gör i Tech 1 osv.
Jag förstår att er utbildningsstege kanske skiljer sig lite från många andra organisationers struktur.
Går det att säga att en Tech 1 är motsvarande en adv nitrox deco procedures eller kanske en entry level trimix?
Tech två är en motsvarande full trimix kurs?
Lite nyfiken på vad som lärs ut i de olika kurserna.

Ha det gott och dyk väl!

Mvh
Roger Ingebo

Skrivet av: Roger Ingebo epost 

2008-01-08 17:09:57
Ahh, kom just på att vi diskuterade stopptidsintervaller i decoplanner för att få en med detaljerad bild.
Summa summarum ger det ingen sammanlagd sillnad på decot bara en tydligare bild....
Sorry

Skrivet av: Christian Svärd epost 

2008-01-08 17:02:15
Jag skall allså förstå det som att VPM-B är det som Decoplanner använder?!
Vilken betydelse har 10 sek intervall?

Ledsen om jag bråkar med dig. Lite svårt att få ut relevant info ur hjälpfilen eller också är jag bara dum...

//Chris

Skrivet av: Christian Svärd epost 

2008-01-08 14:44:45
Tack för svaret men förvirringen kvarstår.

Ställde om VPM till Konservatism 1 och fick som du 12 minuter.
Vad är VPM-B och hur ställer man det i Decoplanner?
Varför så stor skillnad mellan B & VPM oavsett VPM-B?

//Chris




Skrivet av: Christian Svärd epost 

2008-01-05 14:03:54
20/85 på Bühlman
Konservatism VPM 2

Skrivet av: Christian Svärd epost 

2008-01-05 13:09:30
God fortsättning på det nya året!
/Manne

Skrivet av: Manuel Dahlberg epost 

2008-01-05 02:09:08
Hej Richard,
Hjälp mig att förstå!!!
Körde en profil i DecoPlanner3
30 meter i 25 minuter med 26% Nitrox, ingen decogas.
Bühlman gav mig 6 minuters deco och VPM 14 minuter.......

Hur kan det komma sig att det blir så stor skillnad.. Blir mycket förvirrad....

Skrivet av: Christian Svärd epost 

2007-12-29 14:05:42
Hejsan Richard!

Har försökt nå dig gällande de frågor jag mailade till dig. Vore jättebra om du kunde kontakta mig antingen via mailen eller på mitt nya mobilnr: 0767 669 112

Gott nytt!!!

Andreas Nilsson
Westervik Dykcenter

Skrivet av: Andreas Nilsson epost 

2007-12-24 11:40:49
God Jul och gott nytt år, kompis !

Jag saknar redan Florida och alla människor där så det värker i hela kroppen

/jeppe

Skrivet av: Jesper Berglund epost 

2007-12-22 22:21:12
Önskar dig, dina nära och kära
en
God Jul & ett Gott Nytt År!

Skrivet av: Christian Svärd epost 


[« Föregående] 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 [Nästa »]