JANNE FALKEBÄCKS GÄSTBOK skriv inläggsida 3 av 7. Totalt 70 inlägg.
|
2008-10-01 00:15:13 Har inte fått mobilen men ringer dig imorgon/idag fast senare på morgonen Skrivet av: Fredrik Isakson epost |
|
2008-09-22 09:26:32 Tjena Janne, har varit borta de senaste dagarna så jag såg inte ditt mess förrän nu tyvärr. Antar att ni hade det kanon på WF :) Det är alltid ett nöje att dyka där. Som ni säkert märkte är de förliga hytterna myspysiga att penetrera. Det går att simma igenom från den ena sidan till den andra om man är lite smidig. Finns tre in/utgångar och då det brukar stril in ljus är det aldrig kolsvart heller. Sen går det ju att simma hela vägen under däck på båda sidorna i sidogångarna där det då och då finns möjlighet att ta sig upp igen genom att simma mot mitten där lastrummen ligger (öppet ovanför). Längst i aktern är det lite förråd med lampglas, borstar och lite annat skoj. Maskin är lätt att komma ner i genom att sjunka ned ovanifrån bara. Ganska rörigt och ihopfallet i maskin men det finns lite att kika på. Man kan också simma in genom hålet i skrovet på babordssidan (nere vid botten och sen jobba sig upp och ut genom maskin). Ankarna i fören samt reservankare vid backen är ju svåra att missa. I övrigt rekommenderar jag starkt att titta på henne från lite avstånd. Simma ut en bit från t.ex. för och akter eller lägg dig några meter ovanför däck för att verkligen få perspektiv på henne. Otroligt vackert fartyg det där. Som sagt var, ni har nog hunnit se allt detta redan så jag hoppas ni hade bra förhållande :) MVH /C Skrivet av: Christopher Zell epost |
|
2008-06-17 23:44:58 Ok, Önskar er lycka till! Det finns ju lite häftiga dyk att plöja när ni är klara... Skrivet av: Christian Svärd epost |
|
2008-06-17 20:52:05 Ooops glömde det coolaste! U711 intakt med ytljus på 55 meter. Oslagbart....! Skrivet av: Christian Svärd epost |
|
2008-06-17 20:50:41 Oj det var mycket begärt! Bra väder, bra sällskap och sjukt bra dyk är ju en enkel sammanfattning. För egen del blev det 5 nya vrak. Anton Schmitt, Dieter von Roeder, Georg Thiele, U711 och M/S Black Watch. En del decodykning och mix. Såg massor av nytt på Stråssa och Fisser för att inte tala om på WH och Anton. Riktigt håriga penetreringar på dessa. Romanbys maskin med fantastisk sikt. Sen att inte glömma att ligga långt bakom Hermann Künne och se dykare långt upp på vraket i 40 meters sikt, sjukt bra. Tor och jag tog oss dessutom in till reservratten i aktern. Stort utrymme och djupt men trångt att ta sig dit. Lägger ut lite loggar vartefter. Hur går det med kursen? Skrivet av: Christian Svärd epost |
|
2008-03-11 22:29:05 u got mail Skrivet av: Andreas Glimhester epost |
|
2008-02-13 19:55:42 Hallå janne! Ja du har alldeles rätt februari !?!?!? ja det är snurrit. Dyken hade allt , bra parkamrat som hade suverän koll på dyket. Det är inte ofta man får dyka med sådana parkamrater. Så jag tackar o bugar. MVH johan Skrivet av: Johan Oldin epost |
|
2008-01-05 12:49:26 God fortsättning på det nya året! /Manne Skrivet av: Manuel Dahlberg epost |
|
2007-12-31 18:38:23 Tjena! Jag såg du dykt på bordellen! DU har inga aningar om vad det var för bilvrak som låg där?! Skrivet av: Marcus Göthberg epost |
|
2007-12-22 22:12:56 Önskar dig, dina nära och kära en God Jul & ett Gott Nytt År! Skrivet av: Christian Svärd epost |
[« Föregående] 1 2 3 4 5 6 7 [Nästa »]

