Gästbok JOEL KRINGS GÄSTBOK    skriv inlägg

sida 11 av 13.      Totalt 122 inlägg.

2004-06-20 17:03:00
Tja... Inte omöjligt att jag "dyker upp" till mållongen om de vankas dykning... har inget inplanerat för midsommar... ska nog mest vila tror jag... =)

Skrivet av: Henric Olsson epost 

2004-06-17 07:58:00
Tja!!.. Vad ska du göra i helgen då?? Dyka på nå kul ställe?? Inge avis jag e... f-n att man måste jobba... vad händer i midsommar då?? Dyka??...

Skrivet av: Henric Olsson epost 

Foto saknas
2004-06-06 22:49:00
Snygga bilder Joel. Var till Grycken och Lillströmmen och dök igår med Crippen. SKITKUL!!



Skrivet av: Michael Fahlström epost 

2004-06-01 22:46:00
Jag tycker bild två (det du tror är en sorts simpa) ser ut att vara en knot (lustig fisk som kan alstra knarrande ljud med simblåsan).

Skrivet av: Magnus Drougge epost 

2004-06-01 19:10:00
Så lite så, om du läser din tråd i forumet igen så har du även fått några tips på bra böcker om västkusten. :)

Skrivet av: Mia Brunila epost 

2004-06-01 10:57:00
Plattfisken är en Bergvar. Och precis som Mia tror så är det en Snultra. Simpan är en simpa. Ser ut som en Hornsimpa.

Skrivet av: Jan-Erik Yfver epost 

2004-05-31 23:32:00
Det du kallar stor sjöborre är en ishavssjöborre och det du kallar stor sjöstjärna är en ishavssjöstjärna. Annars har väl Mia svarat på det mesta. Jag ser att du börjar få kläm på kameran, kul!

Skrivet av: Johan Persson epost 

2004-05-31 23:31:00
Rättelse: Skall vara Marthasterias, med m.

Skrivet av: John Gulliver epost 

2004-05-31 23:30:00
Håller med att plattfisken förmodligen är en bergtunga. "Havsanemon" är rätt (Urticina felina). Ena sjöboren är en långtaggig sjöborrre (Echinus acutus). "Havsnejlika" är rätt (Metridium senile). "Blå sjöstjärna" är en vanlig sjöstjärna (Asteria rubens). Färgen kan var allt från blå till brun eller röd. "Stor sjöstjärna" är ishavssjöstjärna (Narthasterias glacialis). Övriga djur är rätta eller som Pia och Mia säger.

Skrivet av: John Gulliver epost 

2004-05-31 23:21:00
Ja, kära västkusten har ett rikt djurliv... här kommer min tolkning av dina bilder:
- spindelkrabba, ska vara maskeringskrabba (spindelkrabban ser ut som en riktig spindel och är bara 1.5 cm lång)
- svårt att se, men visst ser det ut som en torsk
- kräfta = trollhummer
- havstulpan = havsnejlika
- havsanemon = sjöanemon
- krabba = krabbtaska
- brungylta (aldrig hört talas om), ser ut som en stensnultra
- plattfisken ser ut som en bergskädda (även kallad bergtunga)
Hoppas detta var till någon hjälp!
Vänligen
/Mia

Skrivet av: Mia Brunila epost 


[« Föregående] 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [Nästa »]