Gästbok JOEL KRINGS GÄSTBOK    skriv inlägg

sida 3 av 13.      Totalt 122 inlägg.

Foto saknas
2006-04-08 17:03:08
Hejsan,
Kolla även denna sida för batterier
http://www.batt-mann.de/


Joel:
Du har fått svar på dykarna.nu
se tex
http://www.mft.nu/laddare/orbit.htm#301

/Micke


Skrivet av: Sven Sandström epost 

2006-04-07 15:24:27
Hej,
vill man vara rädd om batterier så kostar en bra laddare med övervakningsfunkt. en del. Kolla i RC-butiker (radiostyrda hobby butiker).
Mitt batteripack är på 4,5Ah med 12st AA 5/4AF sanyo.
Brukar undvika snabbladdning med 4A (endast i nödfall) då det sliter mkt. på mina små, känsliga batterier. Istället laddar jag med 0,4A (1/10 av batteriets kapacitet).
All detta och lite till kan man ställa in på de dyrare laddare.
Lycka till
/Ludde

Skrivet av: Ludek Hendrych epost 

Foto saknas
2006-04-07 14:51:42
Dom har byt modell men kolla på maskot.no eller elfa. Hilti laddaren fick jag tag på genom mitt jobb så dom är inte lätta att få tag på. Ett litet råd köp inte 9 ampers batterierna från kjell&co för dom avger gas när dom börjar bli tomma med risk att det kan bli läcka i cannistern om man inte sätter in övertryckventil

Skrivet av: Carl Öhrström epost 

Foto saknas
2006-04-05 17:42:55
Hej angånde laddare, hilti laddaren får man nog vända sig till en återförsäljare plus man behöver två stycken sensorer som känner av värmen som är kopplad till den.
den laddar variabelt går på cirka 3 timmar med ett 9 ampers batteri den anpasar sig automatiskt efter batteri pak från 7,2-24 volt, annars finns mascot laddare 16,8 volt med övervakning på 1,3 amper. Recomenderar ett helt batteripak mindre som kan fela.
mvh Calle

Skrivet av: Carl Öhrström epost 

Foto saknas
2006-03-31 22:10:07
tja! har det löst sig med tryckningarna?

Skrivet av: Robert Uusirantanen epost 

Foto saknas
2006-03-25 08:11:30
Jag har inte hittat något foto som duger så det är nog svårt att känna igen någon med bara namnet .
Jag tog ow-kursen i maj 2005 .Jag tror jag hadde en
en släkting till dig som par kamrat .Hadde en dörg med mig som också tog cert. Du var med och fotade oss på uppdyket.

Skrivet av: Kjell-Åke Nilsson epost 

Foto saknas
2006-03-21 18:24:08
Hej Joel vet du hur många av edsby grabbarna som ska gå aow-kurs hos christer i början på maj!
mvh/Kjell-Åke Nilsson

Skrivet av: Kjell-Åke Nilsson epost 

2006-03-20 20:54:37
Hej ! Kul att du fick nya ideér om lampbyggeri.

/Lelle

Skrivet av: Lelle Malmström epost 

2006-03-18 17:56:58
Tja.
Här har du lampskolan i 4 delar på Baggbodykarna.
http://www.baggbodykarna.org/article.cgi?sid=80

Skrivet av: Henric Olsson epost 

2006-03-18 08:01:08
Kolla in den här länken så kan du lära dig photoshops funktioner. Ladda hem filmen "A Photoshop Reference: Essential Adjustment Layers" så får du lära dig de bästa funktionerna för redigering av bilderna. Filmen hittar du under video tutorials. http://www.radiantvista.com

Skrivet av: Henric Olsson epost 


[« Föregående] 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [Nästa »]