Apeks 1:a - skillnad i portstorlekar?

(Läst 1 409 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Jag har ett problem med min begagnade men "nya" apeks regg. Jag köpte den med två förstasteg (killen innan dök dubbelpaket) och jag nappade för att jag själv senare tänkte köra dubbelt. Nu har ju det inte hänt och jag har inga nuvarande planer på att köpa en extra flaska och bulta ihop någon form av paket. Igår skruvade jag ihop reggen för årets första dyk och jag stöter på problemet som är så välformulerat nedanför (från annan tråd, inte om detta problem utan bara skillnader på apeks 1or):

"FSR har tidigare haft en korkad sak och det är att en LP-port är lite större, 1/2" istället för 3/8"."

Så jag kan bara få på ett andrasteg (eftersom dom har den "större" portens storlek)! Dyket igår var väldigt grunt och mest ett avrostningsdyk vid en brygga så det kändes ok för stunden (och reggen funkar ju super förutom det), men det känns lite risky att köra med bara ett andrasteg på djupare vatten.

Kan jag byta slanggängan (på octopus slangen) som ska in i förstasteget till en 3/8" skruv? Ska jag kanske istället byta hela slangen med gänga och allt (jag har en dräktslang, kan den funka...)? Var får man tag i "the missing piece"? Jag har som sagt en extra dräktslang och lite annat jox, säkert en skruvbit där i rätt storlek, men går den att använda? Hur gör jag det?

mvh
/// Leon

Leon Green ekelin
Leon Green ekelin 2008-04-17 13:01:29
220 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Apeks 1:a - skillnad i portstorlekar? Leon Green ekelin 2008-04-17 13:01
svara Sv: Apeks 1:a - skillnad i portstorlekar?Sofia Gulin2008-04-17 13:10
svara Sv: Sv: Apeks 1:a - skillnad i portstorlekar?Mikael Rönnkvist2008-04-17 16:19
svara Sv: Sv: Sv: Apeks 1:a - skillnad i portstorlekar?Leon Green ekelin2008-04-17 16:40
svara Sv: Apeks 1:a - skillnad i portstorlekar?Mattias Bååth2008-04-17 13:26
svara Sv: Sv: Apeks 1:a - skillnad i portstorlekar?Leon Green ekelin2008-04-17 20:19
svara Sv: Sv: Sv: Apeks 1:a - skillnad i portstorlekar?Dan Berg2008-04-17 20:39

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: