Att bli blåst
Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Detta har hänt:
Jag skulle ut och dyka med min parkamrat och när vi hämtade luft på vårat lokala dykcenter upptäckte vi att en dykflagga vore bra att ha. Efter konsultation med affärsinnehavaren så köper jag en flagga. Allt verkar jätte bra, enligt affären så är priset på flaggan halva marknadsvärdet och att just de kan sälja den så billigt är att de fick tag på flaggorna ur ett konkursbo, kanon tänker jag. Några dagar senare tittar jag förbi en butik som är känd för sina låga priser. Där hittar jag samma flagga (samma märke, storlek mm) för 1/5 del av priset! Ändå var det inte rea eller utförsäljning utan ordinarie pris. Jag går tillbaka till min ordinarie affär och berättar detta och vill ha pengarna tillbaks men de vägrar med hänvisning till bruten förpakning och att det på kvittot står: ”Ej öppet köp”. Jag låter då hela saken vara, det handlar inte om några stora pengar (motsvarande 4kg plastat bly).
Men tanken väcks: Om de tar överpris på den här saken hur vet jag att de inte tar samma överpris på annat också? Vågar jag lita på min dykaffär eller borde jag springa runt stan och jämföra priser på alla saker jag vill köpa och kurser jag vill gå? Vågar jag lita på dem gällandes andra saker? T.ex. köpråd, utbildning eller service?
Finns det andra med liknande erfarenheter?
//Janne
Ps.
Tänker inte lämna ut namnen på affärerna här men vill ni veta så kontakta mig!
|
Jan Pons | 2003-12-07 15:43 |
![]() | Andreas Fries | 2003-12-07 16:28 |
![]() | Tobias Adelgren | 2003-12-07 16:52 |
![]() | Mattias Morin | 2003-12-07 17:22 |
![]() | Björn Carlsson | 2003-12-07 18:09 |
![]() | Fredrik Torstensson | 2003-12-07 21:03 |
![]() | Jan Pons | 2003-12-08 10:00 |
![]() | Björn Qvarnström | 2003-12-07 19:11 |
![]() | Anders Puranen | 2003-12-08 13:51 |
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg