Hjälp - Udda fisk på vraket på Ön i Limhamn

(Läst 1 710 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Hej alla!

Är det någon som har sett fisken som verkar "hänga kvar" vid lilla båten vid vraket på Ön?
Jag har letat och letat efter en bild på den så man vet vad det är så sort, men hittar inget. Och jag har aldrig sett något likande i dessa vatten.

Hela fisken påminner som om den skulle komma från tropiskt vatten. Denna är mellan 30-40 cm lång, formen på fisken bakifrån påminner om en blåsfisk. Frammifrån var den ganska rund och "ful". Läpparna runt munnen samt alla fenor var orange röda. Och färgen lite brungrön med någon svart fläck. Ytan på fisken var ganska ojämn och knottrig. En annan egenskap var att den nästan sög sig fast med sidfenorna runt den lilla stolpen som finns i fören/aktern på lilla båten.

Och den var väldigt nyfiken av sig, den kom fram och kikade precis som en Napoleon kan göra...

Kan det vara någon som har någon idé ?

Hade ingen kamera, men hörde i förbifarten att några dykare pratade om den i Lördags och idag var den kvar! Jag vet inte hur man skall kunna beskriva fisken mera tyvärr.

Hoppas någon som kan ha en ide?

Må gott dykare!

Björn Andersson
Björn Andersson 2011-04-20 21:43:58
9 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Hjälp - Udda fisk på vraket på Ön i Limhamn Björn Andersson 2011-04-20 21:43
svara Sv: Hjälp - Udda fisk på vraket på Ön i LimhamnAnders Hansson2011-04-20 21:56
svara Sv: Sv: Hjälp - Udda fisk på vraket på Ön i LimhamnPatrik Falk2011-04-20 22:55
svara Sv: Sv: Sv: Hjälp - Udda fisk på vraket på Ön i LimhamnBjörn Andersson2011-04-20 23:18
svara Sv: Hjälp - Udda fisk på vraket på Ön i LimhamnAndreas Swills2011-04-20 22:31
svara Sv: Sv: Hjälp - Udda fisk på vraket på Ön i LimhamnVilhelm Eklöf2011-04-21 01:43
svara Sv: Hjälp - Udda fisk på vraket på Ön i LimhamnTaz Nielsen2011-04-21 01:07

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: