Kreta

(Läst 1 533 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Hej, precis varit på Kreta och tänkte dela med mig lite av den resan. Från början var tanken att åka till Egypten men eftersom det varit lite tumult där nere blev det Kreta. Det var ingen dyk resa utan en veckas avslappning men jag hann med 1 dyk på 67 min. Då vi hamnade på sydöstra delen i den lilla byn Makrigialos på Sunwing Resort fanns det verkligen inte många dykcenter att välja på. Ca 30 min från hotellet, 2 km från den lilla staden Ierapetra hittade jag Scuba Dream dykcenter. Vi dök direkt från stranden i det klarblå vattnet. Sikten var otroligt bra, vilket jag tror man kan säga om hela kreta då vi snorklade på olika ställen också. Djupet var som mest 6 meter så det lämpar sig perfekt för dem som vill prova på dyka. Djurlivet var inte imponerande efter min förra resa i Thailand men sikten och vädret gjorde det definitivt till ett njutbart dyk. Reser man dit i Augusti månad kan man se havssköldpaddor. Reser man till Kreta bör man definitivt hyra bil och utforska den fina ön, det var ofta vi hittade en fin liten strand som såg inbjudande ut och snorklade lite. Kolla in albumet så får ni se vad jag menar. Nästa gång blir det nordvästra delen av Kreta som ska besökas. Där finns det många fler dykcenter och många fina dykplatser att se. Ställ gärna frågor om ni undrar nåt.

Sebastian Daniec
Sebastian Daniec 2011-05-27 20:03:51
73 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Kreta Sebastian Daniec 2011-05-27 20:03
svara Sv: KretaMarcus Johansson2011-05-28 19:30
svara Sv: KretaSebastian Daniec2011-05-28 21:52

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: