Mycket oense angående hörselgångsinflammation
(Läst 6 752 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Hej!
Ska inte nämna något namn, han får välja själv om han vill "avslöja" sin identitet i tråden och jag har en känsla av att han kommer att göra det... ;)
Hur som helst, denna än så länge namnlösa person och jag diskuterade idag hans just nu pågående hörselgångsinflammation. Så sent som idag var han hos läkare då hörselgångsinflammationen konstaterades.
Innan han gick till läkaren idag fick jag veta att han hade tänkt dyka både torsdag och lördag TROTS inflammationen och jag ställde mig mycket frågande till detta. Han sa då att hans tidigare läkare sagt att det var OK att dyka med hörselgångsinflammation så länge han stod under rätt behandling (Terracortril). Dessutom hade läkaren vid dagens akuta (pga smärtan) besök sagt samma sak, dvs att han inte tyckte det var några problem alls att dyka och få vatten i örat med hörselgångsinflammation så länge han behandlade sig med örondropparna.
Själv har jag blivit strängt avrådd från att dyka, och från att få vatten i örat överhuvudtaget (dusch å dylikt) tills jag blivit helt bra...
NUUUUU är jag så klart otroligt nyfiken att höra vad ni andra hörselgångsinflammationsdrabbade dykare/stackare har fått för information och rekommendationer av era läkare när hörselgångsinflammation konstaterats.
Något som skulle kunna vara ännu mer intressant är ju så klart om det finns några dykande läkare som har lust att kommentera?
/Linda - som just nu är öronproblemsfri (peppar peppar)
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: