NAUI

(Läst 2 860 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Gällande NAUI i Sverige

Sedan April i år är Service Centret NAUI Scandinavia nedlagt och verksamheten sköts numera av NAUI Europe. Alla Service kontor (18st) över hela världen är numera nedlagda och NAUI Scandinavia var det sista som slogs ihop med ett centralkontor. Numera finns det 3 centralkontor NAUI HQ, NAUI Europe och NAUI Asia. NAUI Scandinavia ansvarade för översättning och produktion av materiel på lokala språk samt distribution av allt NAUI materiel till Skandinaviens länder. NAUI Scandinavia skötte även registrering och certifiering av elever. Jag Stefan Hogeborn skötte som Training Representative utbildning av medlemmar på Instruktör, Instructor Trainer och Course Director nivå samt Quality Assurance. Från och med April i år ansvarar NAUI Europe för översättning, produktion, distribution, elevregistrering, certifiering, utbildning av medlemmar samt Quality Assurance.

I och med denna förändring ändrades även mitt updrag inom NAUI. Jag är numera NAUI Representative i Sverige och arbetar direkt under NAUI Europe. Mitt uppdrag är att svara på frågor angående NAUI på lokalspråket och jag har även fått ökad behörighet inom Instruktörsutbildningen och är numera Technical Course Director. Detta innebär att jag numera kan utbilda upptill Trimix 2 Instruktörer samt Wreck Penetration, Technical Wreck Penetration, Ice Diver, Gas blender och Semi Closed Rebreather Instruktörer. Utöver detta säljer och distribuerar jag NAUI certifikat och materiel på alla språk till NAUIs medlemmar i Sverige. Detta innebär att nauis medlemmar kan fortsätta beställa sitt NAUI materiel av mig eller välja att beställa direkt av NAUI Europe.

I och med nedstängningen av NAUI Scandinavia lades även bolaget NAUI Scandinavia AB ner och jag har numera en enskild firma ”Hogeborn Dive Training”. Alla NAUI instruktörer som har köpt certifikatsbeställningar från NAUI Scandinavia AB, NAUI Service Center Scandinavia AB eller Bergqvist Fastighets AB och och ej ännu utnytjat dessa kommer att kompenseras av mig. Dessa kan inte användas hos NAUI Europe utan endast hos mig. Jag håller nu på att sammanställa en lista på hur många detta kan röra sig om. Därför ber jag alla er NAUI Instruktörer att skicka in alla certifikatsbeställningar ni har kvar (även de ni ännu inte fyllt i) till mig så skall jag byta ut dessa mot nya (PIC Forms) som fungerar hos NAUI Europe. Skicka dessa så att jag har dem före 31:a Augusti. De jag inte fått in före 31 Augusti kan ej användas utan går förlorade.

Jag har under nedläggning av mitt gamla bolag samt start av mitt nya haft väldigt mycket strul med icke fungerande telefoner och domäner samt haft mer arbete än jag hunnit med och hoppas att detta inte har skadat er i ert arbete allt för mycket. Allt är numera i sin ordning och ni kan nå mig på mail eller telefon.

Vi ser alla inom NAUI fram emot alla de fördelar dessa förändingar kommer att leda till. Vi kommer numera få större resurser till översättningar, snabbare behandling av beställningar och certifikatsframställningar samt utbildning av dina nya behörigheter som NAUI dykare.

Stefan Hogeborn
NAUI Representative

Tel: +46 (0)8 540 200 30
Fax: +46 (0)8 540 201 12
e-mail: info@naui.se

Stefan Hogeborn
Stefan Hogeborn 2006-08-16 15:29:52
382 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg NAUI Stefan Hogeborn 2006-08-16 15:29
svara Sv: NAUIUbbe Karlsson2006-08-16 17:10
svara Sv: Sv: NAUIStefan Hogeborn2006-08-16 18:06
svara Sv: Sv: Sv: NAUIUbbe Karlsson2006-08-16 18:12
svara Sv: Sv: Sv: Sv: NAUIStefan Hogeborn2006-08-16 19:25
svara Sv: Sv: Sv: NAUIUbbe Karlsson2006-08-16 18:21
svara Sv: Sv: Sv: Sv: NAUIStefan Hogeborn2006-08-16 19:33
svara Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: En konkursConny Billquist2006-08-17 08:56
svara Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: NAUIUbbe Karlsson2006-08-17 18:43
svara Sv: NAUIHasse Bergqvist2006-08-17 16:00
svara Sv: NAUILars Henriksson-Kruse2006-08-17 21:40