Parkamrater + reklam för grottdyk i Frankrike

(Läst 1 115 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Hej,
Jag tänkte slå ett slag för grottdykning i Frankrike för dem som:
- tycker att Mexiko och Florida ligger för långt bort,
- tycker att det är för kallt i Norrland, och
- inte känner till regionen Lot, 4h bilresa söder om Paris.
I Lot finns flera dussin källor och kilometervis med grottor som man kan dyka i, och det finns något för alla nivåer. Sök på "Ressel", "St Georges", "Font del Truffe" eller "Marche Pied" på Youtube så får ni se!
I staden Gramat finns dykcentrat The Place To Be som sköts av belgaren Olivier Bertiaux. Hos "Oli" kan man fylla alla tänkbara blandningar, och hyra både prylar (bibo, deko, scooter, etc) och även få guide och utbildning om det skulle behövas.
På plats finns alternativ för överkomligt boende; allt från tält till bnb till hotell.
Lot är dykbart året runt, och varje säsong har sina fördelar. Jag brukar åka dit i maj, juli och november.
Vattentemperaturen ligger på 12-13°C vilket måste te sig som skållande hett för er salta skandinaviska östersjödykare :)
Om det finns någon cave-certad dykare som törstar efter lite fina grottdyk på nära håll, hör av er till mig så kanske jag kan hjälpa till att komma till skott. Jag bor i Paris sedan många år och har nyligen drabbats av parkamratstorka sedan mina belgiska dykkamrater antingen blivit för upptagna med det som kallas "livet", eller intresserat sig för mycket för golf(!).
Simma lugnt
Thomas

Thomas Baselius
Thomas Baselius 2021-06-26 16:08:42
19 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Parkamrater + reklam för grottdyk i Frankrike Thomas Baselius 2021-06-26 16:08
svara Sv: Parkamrater + reklam för grottdyk i FrankrikeThomas Baselius2021-06-26 16:26
svara Sv: Parkamrater + reklam för grottdyk i FrankrikeAnneli Sara Banderby2021-06-27 19:42
svara Sv: Sv: Parkamrater + reklam för grottdyk i FrankrikeThomas Baselius2021-06-27 22:35
svara Sv: Sv: Sv: Parkamrater + reklam för grottdyk i FrankrikeAnneli Sara Banderby2021-06-28 08:21
svara Sv: Sv: Sv: Sv: Parkamrater + reklam för grottdyk i FrankrikeThomas Baselius2021-06-28 15:58
svara Sv: Parkamrater + reklam för grottdyk i FrankrikeKurt Wikström2021-07-15 18:25

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: