Tips på dykcenter i Dahab?

(Läst 1 126 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Jag och en väninna ska åka till Dahab över jul och nyår (ja, vi vet att UD avråder).

Jag har varit i Dahab tre gånger förr, men det var 2010 - 2012, innan jag tog dykcert. Eftersom snorklingen är så lättillgänglig i stan har jag bara snorklat på egen hand och aldrig varit i kontakt med något dykcenter den vägen. Nu vill jag dyka. Vi ska vara där i dryga tre veckor, och jag ser framför mig att jag ska göra någonstans 20 - 30 dyk.

Jag har AOW + Nitrox, 50 loggade dyk, alla i Marsa Alam-området där jag dykt med Colona. Tar med mig egna grejor. Min väninna vill nog också dyka lite. Hon har OW, men det är länge sedan hon tog cert, så hon får börja med avrostning. Jag tror inte att hon dyka i samma omfattning som jag (det är delvis en ekonomisk fråga för henne). Jag utgår ifrån att jag oftast att inte har någon "egen" buddy.

Någon som kan rekommendera ett dykcenter?

Främst vill jag dyka i och omkring Dahab, men jag är även intresserad av att göra en utfärd till Thistlegorm. Så ett dykcenter som kan arrangera dylikt är att föredra.

Efter att ha googlat lite har jag hittat tre som fastnat:

Seadancer - för att de har högst betyg på TripAdvisor och ger ett seriöst intryck på hemsidan där de bl a understryker miljöaspekter och säkerhet.

Poseidon - "låter" också bra på hemsidan och har bra Reviews. Jag hade kontakt med dem när jag skulle åkt till Dahab 2013 (avrådan kom = inställd resa) och fick gott intryck.

Desert Divers - vi ska bo på campet där de har sitt dykcentra + att de är lokala från början och så har även de goda Reviews.

Åsikter, tips - allt mottages! Tack på förhand!

Anneli Sundkvist
Anneli Sundkvist 2015-09-26 16:27:09
16 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Tips på dykcenter i Dahab? Anneli Sundkvist 2015-09-26 16:27
svara Sv: Tips på dykcenter i Dahab?Paul Stellmach2015-09-30 12:53
svara Sv: Sv: Tips på dykcenter i Dahab?Anneli Sundkvist2015-10-01 20:12
svara Sv: Sv: Sv: Tips på dykcenter i Dahab?Paul Stellmach2015-10-05 11:46
svara Sv: Tips på dykcenter i Dahab?Sören Kristiansson2015-10-05 11:55

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: