Torrdräkt - boots med eller utan neopren?

(Läst 1 662 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Efter 10 års trogen tjänst har min Dive Rite 905 i stort sett gett upp och jag har bestämt mig för att beställa en ny torrdräkt.

Jag är lite sugen på att köpa en torrdräkt med vanliga stövlar utan neoprenfodring eftersom min erfarenhet av min förra dräkt är att neoprenet tar väldigt lång tif att torka om det blir blött inuti skorna (och det har det blivit ibland när dräkten har läckt). Man får vränga dräkten ut och in och hålla på att krångla och torktiden blir lätt den dubbla. Av delvis samma anledning kommer jag köpa lös huva, då är det bara huvan som behöver hänga framme på torkning.

Begår jag mitt livs misstag nu eller tänker jag helt rätt?

Ni som dyker med oisolerade boots och "sovsäcksstrumpor", har ni problem med luftvandring eller något annat som ni upplever som mindre bra med denna lösning?

Vad hade du valt idag om du köpte ny dräkt?
Neoprenisolerade boots eller oisolerade?

Leo Johansson
Leo Johansson 2011-09-19 18:47:15
200 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Torrdräkt - boots med eller utan neopren? Leo Johansson 2011-09-19 18:47
svara Sv: Torrdräkt - boots med eller utan neopren?Nils Möllerström2011-09-19 21:38
svara Sv: Sv: Torrdräkt - boots med eller utan neopren?Johan Sjöholm2011-09-19 22:44

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: