Ytorganisation under kurs vs. efter kurs

(Läst 873 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

En fråga som poppat upp i mitt huvud flera gånger men som aktualiserats ytterligare under de sista två veckorna:

Hur kommer det sig att det genomförs så pass många dyk utan ytorganisation (och då menar jag inte att någon i bästa fall bara kollar bubblor)? Hur kommer det sig att man träffar på så pass många dykare som inte alls inser vikten av en fungerande ytorganisation (som enligt min tolkning är den praktiska tillämpningen av min första fråga)?

Hur pass mycket trycker man på detta under grundkurser (*/OW/SD/motsv resp **/AOW/ASD/motsv)?

I hur pass hög grad använder man sig faktiskt av en fungerande ytorganisation som inkluderar både yt- och dyksupport under framförallt grundkurser? Kan detta ha någon koppling till hur det dyks i praktiken?

Att det självklart sköts bättre på Rescue-nivå tvivlar jag givetvis inte på eftersom det av naturliga skäl löser sig självt så att säga.

Jag har givetvis egna teorier, men de är långt från statistiskt säkerställda så jag tänkte jag kunde få lite mer input eller åtminstone en diskussion i frågan...

/Dragan (som inser att han till viss del kastar sten i glashus, men som ändå är intresserad av svaret eftersom han inbillar sig att han sköter sig bättre än "snittet")

Jonas Pavletic
Jonas Pavletic 2006-06-02 19:22:52
1 825 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Ytorganisation under kurs vs. efter kurs Jonas Pavletic 2006-06-02 19:22
svara Sv: Ytorganisation under kurs vs. efter kursTomas Nilsson2006-06-02 19:29
svara Personligen, och vid klubbdyk...Anders Puranen2006-06-02 22:53

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: