Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: BRÅSKANDE! Fråga om blästring av flaskor
(Läst 617 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
är det koniska gängor så är det skitviktigt med rätt moment. Annars är det ungefär som Linda skriver.
om du har momentnyckel så bör det vara någonstans på 100 - 130 (do not take my word for it).. Beroende på flaska och gänga.
Om du vet vad du gör så gör det, om du inte vet vad du gör så gör det inte. Skulle det vara koniska gängor och du inte vet vad du håller på med kan du ha ihjäl killen i dykbutiken när du lämnar in flaskorna på fyllning. En kran som lossnar från en flaska med 100 bar går genom kött, blod, ben och tegelvägg!
Vet du inte om du har koniska gängor, eller vilka gängor du har.. Då vet du inte vad du gör, och ska inte göra det själv.
Att ta av kranarna är väl inget problem ( så länge du tömmer flaskan innan du hammrar med gummiklubba och skiftnyckel ) att göra själv.. Men gå in i en dykbutik med dom och be någon som kan något om det ta en titt och tala om för dig om det är lämpligt att du gör det själv... Annars kan jag inte tänka mig att någon skulle ta mer än en hundring för att skruva ihop det igen åt dig.
Mina fem öre!
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: