DAN vs. "Svenssons" försäkringar
Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Alla försäkringar man tecknar här i Sverige utgår alltid ifrån att man måste kontakta de via SOS International om något har hänt och om man är utomlands.
SOS International är iofs en bra ide _MEN_ efter en dekompressionsolycka behöver man snabbt hjälp - och här är SOS International verkligen dålig på.
Har använt de två gånger (inte dykrelaterad). En gång ville jag ha hjälp med min bil när jag stod på en tysk motorväg. Jag ringde och berättade vad som hade hänt vart jag var, ... De ville ringa tillbaka för att berätta hur jag skulle få hjälp - det gjorde de också men 24 timmar (!!!) senare. För en annan sak som var mycket viktigare än min bil tog det flera dagar tills vi fick hjälp.
Dessutom läste jag inte länge sedan en berättelse av en kvinna som fick DCS och som hade bara hennes vanliga husförsäkring som iofs inkluderade sportdykning. Problemet var att det tog jätte länge för att övertyga SOS International att hon behövde snabb hjälp. Vem vill vänta i en sån situation och vem vill behöva övertyga ignoranta telefonnissar hos SOS International att det är viktigt!
Ringer man till DAN så får man en läkare i telefonen inom en minut. När han vet vad som har hänt är det DAN som koordinera allt. - Liten skillnad till vanliga försäkringar här i norden! :)
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: